איזי בורוביץ' ובכירי המשק לישי: היכנס לממשלה ללא תנאים לפחות עד לייצוב המשבר הכלכלי

במכתב לישי, שעליו חתום בורוביץ' בשם הפורום לייצוב הממשל בישראל, מבהיר בורוביץ' כי הוא אינו מתנגד לדרישותיה של ש"ס בסוגיית הקיצבאות

לנוכח המו"מ הקואליציוני המקרטע בין ש"ס לקדימה, והצהרות שני הצדדים כי תיתכן ממשלה חדשה גם ללא ש"ס, פנו אמש (ד') בכירים במשק ליו"ר ש"ס, שר התמ"ת אלי ישי, וביקשו ממנו להצטרף לממשלה עד לייצוב המשבר הכלכלי, ולדחות את הדיון בדרישות הסיעה לכניסתה לקואליציה.

במכתב לישי, עליו חתום איזי בורוביץ' בשם הפורום לייצוב הממשל בישראל, מבהיר בורוביץ' כי הוא אינו מתנגד לדרישותיה של ש"ס בסוגיית הקצבאות, אלא מבקש מישי שלא להתנות את ישיבתו בממשלה בדרישות אלו.

"כמי שמופקד על אחד המשרדים הממשלתיים המרכזיים שמופקדים על ניהול המשק, אני פונה אליך בבקשה להמשיך ולנהל את המו"מ הקואליציוני מתוך ממשלה יציבה", כתב בורוביץ' לישי. "הגם שהמשק הישראלי מפגין יציבות ועוצמה, הוא זקוק למטרייה פוליטית יציבה, זו שביכולתה לקבל החלטות וליישמן...בימים שבהם שוערים שוקי העולם, ונדרשת קבלת החלטות אסטרטגיות, אולי אף קשות, ראוי לו לציבור הישראלי שתכהן בירושלים ממשלה יציבה, מאוחדת ובעלת יכולות ביצוע ממשיות".

מאחורי הפנייה עומד הפורום לייצוב הממשל בישראל, שבראשו עומד בורוביץ', המאגד אנשי עסקים בכירים המקדמים את שינוי שיטת הממשל והבחירות, באופן שיאפשר לממשלות לכהן במשך ארבע שנים רצופות. על חברי הפורום נמנים, בין היתר, אנשי העסקים יעקב פרי, מיכאל שטראוס, אלישע ינאי, יצחק נזריאן, יוסי רוזן והרצל חבס. לדברי מנהל הפורום, יובל ליפקין, ""הפורום לייצוב הממשל פנה במקביל גם ליתר ראשי מפלגות הכנסת בבקשה להצטרף לממשלה ולספק לה יכולת לקבל החלטות בימים כה סוערים, כאשר חוסר הוודאות במשק גדול במיוחד".