6 משרדים יתמודדו על תקציב הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט

מקאן-אריקסון, שלמור-אבנון-עמיחי, זרמון-גולדמן, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב ופוגל-אוגילבי עלו שלב במכרז על תקציב המותגים טוטו ו-ווינר ; באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, גלר-נסיס ו-JWT לא עלו לשלב הבא

תוצאות מפתיעות בשלב השני של מכרז המועצה להימורים בספורט: משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, זרמון-גולדמן, שלמור-אבנון-עמיחי, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב ופוגל-אוגילבי הם 6 המשרדים שעלו לשלב הגמר המכרז על תקציבי הפרסום של המותגים טוטו ו-ווינר - כך נודע ל"גלובס".

6 המשרדים גברו בשלב זה על משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, גלר-נסיס ו-JWT ישראל, שעברו את הסינון הראשוני של המכרז ועמדו בתנאי הסף, אך לא עלו לשלב הבא.

בחינה של הקריאטיב

שלב הסינון הנוכחי כלל בחינת "שואו רייל" - תיק העבודות הקריאטיבי של כל משרד, בו הציגו המשרדים עבודות קריאייטיב בתחומים שונים כגון טלוויזיה, שילוט ואינטרנט. המכרז כולל 5 שלבים, ששניים מתוכם - בחינת העמידה בתנאי הסף ובדיקות העבודה הקריאטיבית של המשרד - הסתיימו.

בשלב הבא תערוך ועדת המכרזים ביקור התרשמות אצל כל אחד מהמשרדים, ותעלה לשלב האחרון 4 משרדים. משרדים אלה יתבקשו להכין מצגת שיווקית וקריאטיבית על המותג ווינר בלבד. לאחר שקלול ההצעות הכספיות יבחרו 2 משרדים: זה שיקבל את הניקוד הגבוה ביותר יטפל במותג ווינר, עם היקף תקציב של 18 מיליון שקל לשנה; והשני בדירוג יטפל במותג טוטו, עם תקציב של 12 מיליון שקל בשנה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", תנאי הסף של המכרז קבעו כי משרדים שיוכלו להתמודד על התקציב הם כאלה שהיקף הפעילות שלהם לא נפל מ-70 מיליון שקל בשנים 2006 ו-2007, ובכל אחת משנים אלה היה למשרד 2 לקוחות עם היקף תקציב פרסום של 10 מיליון שקל ללקוח.

את המסמכים למכרז רכשו 12 משרדים, מתוכם עברו 10 את הסינון הראשוני. המכרז כולל גם את רכישת המדיה, לרבות באינטרנט - אך ייתכן כי בהמשך ייערך מכרז נוסף לתחום האינטרנט.

"סביבה תחרותית"

כיום מורכב מערך הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט מ-2 משרדים: שלמור-אבנון-עמיחי, המטפל במותג טוטו; ויהושע TBWA, המטפל במותג ווינר.

עופר פרי, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט, העומד בראש ועדת המכרזים, אמר היום (ה') בתגובה: "התרשמנו מהעבודות המצויינות שהגישו לנו המשרדים המובילים בשוק הפרסום. הרמה הקריאטיבית הגבוהה הקשתה על מלאכת המיון. בסיכומו של דבר עלו לשלב הבא משרדים, שיוכלו להתמודד היטב עם האתגר הכרוך בשיווק ובפרסום של מותגי הימורים בתוך סביבה תחרותית קשה".