גוגל עקפה את התחזיות עם עלייה של 26% ברווח הרבעוני ל-1.35 מיליארד ד'; מזנקת יותר מ-8% אחרי המסחר; שמידט: "מודעים היטב למצב העגום בכלכלה"

בנטרול סעיפים חד פעמיים עמדו רווחי החברה ברבעון השלישי על 4.92 דולר למניה, לעומת צפי ל-4.74 דולר ; בנטרול חלוקה עם שותפותיה, עלו ההכנסות ב-34% ל-4.04 מיליארד ד', מעט מתחת לצפי של 4.053 מיליארד ד' ; התוצאות מחזקות את טענת בכירי גוגל כי החברה תצליח דווקא על רקע המשבר, כאלטרנטיבה פרסומית לימי מיתון

ענקית האינטרנט גוגל פרסמה לאחר סיום המסחר בוול סטריט ביום ה' את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי החברה עקפה את התחזיות המקדימות בשורת הרווח ב-18 סנט למניה ועמדה בציפיות בשורה העליונה.

הרווח הנקי של ענקית האנטרנט עלה ב-26% ל-1.35 מיליארד דולר לעומת רווח של 1.07 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בנטרול סעיפים חד פעמיים, עמדו רווחי החברה על 4.92 דולר למניה - הרבה מעבר להערכות האנליסטים ל-4.74 דולר למניה.

ההכנסות זינקו ב-31% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לרמה של 5.54 מיליארד דולר. בנטרול הנתח שהעבירה גוגל לשותפותיה הרבות מהכנסות אלו, הסתכמו ההכנסות הרבעוניות ב-4.04 מיליארד דולר, עלייה של 34% ומעט מתחת לצפי שעמד על 4.053 מיליארד דולר.

עם זאת, הצמיחה בהכנסות גוגל מרבעון לרבעון הסתכמה ב-3% בלבד.

מניית החברה שעלתה הערב בוול סטריט ב-4.1% ל-353 דולר, מזנקת לאחר פרסום הדו"חות במהלך המסחר המאוחר בכ-8% לכ-381 דולר.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הבהיר בהודעת החברה על דו"חותיה כי "החברה מודעת היטב למצב העגום של הכלכלה העולמית".

עם זאת, תוצאות גוגל ברבעון מחזקות את טענת בכיריה כי החברה תצליח דווקא על רקע המיתון העולמי, מאחר שמפרסמים רבים, שיוותרו על ערוצי פרסום יקרים כטלוויזיה ועיתונות, ינתבו את תקציביהם המדולדלים לפרסום תלוי החיפוש האינטרנטי.

ועדיין - מאחר שגוגל לא מספקת תחזיות להמשך השנה ול-2009 - תמונה שלמה יותר על התמודדות החברה עם המיתון המתהווה תתקבל רק עם פרסום תוצאות הרבעון הבא, שיהיה הרבעון המלא הראשון שכל כולו בתוך תקופת המשבר.