העולם במשבר פיננסי? על יו"ר ה-IMF זה לא עושה רושם: נחקר בחשד שקיים רומן עם מנהלת נשואה שעבדה תחתיו

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, נחשד ב"שימוש לא ראוי במעמד" מצידו של מנהל בפועל ; מקורבים לנושא אמרו כי היו"ר, שהיה גם שר האוצר הצרפתי, והמנהלת, החליפו בינהם הודעות דואר אלקטרוני המרמזות על יחסים אינטימיים

העולם נמצא במשבר פיננסי, ממשלות ובנקים מרכזיים בכל העולם במאמצים כבירים להתמודד עם המשבר הפיננסי מהעוצמתיים שידע העולם, אבל על יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) זה כנראה לא עושה רושם. כפי שמדווח היום (ש') הוול סטריט ג'ורנל, דומיניק שטראוס-קאהן נחקר בחשד שניצל את תפקידו, מעמדו ומרותו, וקיים רומן עם אישה נשואה הכפופה ליו"ר הקרן.

ה-IMF שכרה את שירותיה של חברת עורכי-דין מובילה, שתנהל חקירה בדבר ההאשמות ואת ממצאיה תפרסם ככל הנראה עד סוף החודש. כפי שעלה מדיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

ההאשמות נגד היו"ר דיברו על "שימוש לא ראוי במעמד" מצידו של מנהל בפועל, עם מנהלת בכירה שעבדה בשלוחה האפריקאית של הקרן. מקורבים לנושא, שהעדיפו להישאר אנונימיים, אמרו כי יו"ר הקרן, שטראוס-קאהן, שהיה גם שר האוצר הצרפתי, והמנהלת איתה לכאורה קיים רומן, החליפו בינהם הודעות דואר אלקטרוני המרמזות על יחסים אינטימיים, שהתחילו כבר בתחילת השנה.

מערכת היחסים בין השניים הסתיימה לכאורה לאחר שבעלה של המנהלת, שגם עבד בקרן המטבע, גילה את התכתובת בין השניים.

דובר קרן המטבע, מסעוד אחמד, צוטט כשאמר "כל ההאשמות צריכות להיחקר לעומק. נחכה לממצאי החקירה".