מפתחת פתרונות ההדרכה הרפואית סימביוניקס מגייסת 7 מיליון דולר נוספים

את הגיוס הובילו הקרנות River Cities Capital, ו-Early Stage Partners והשתתפו בו כמה מהמשקיעים הקיימים בחברה ; כספי הגיוס, מוסרים בסימביוניקס, מיועדים להאצת הפיתוח וההפצה של פתרונות החברה

מפתחת פתרונות ההדרכה הרפואית Simbionix השלימה סבב גיוס בהיקף של כ-7 מיליון דולר. כך עולה מנתוני חברת המחקר IVC. את הגיוס הובילו הקרנות River Cities Capital, ו-Early Stage Partners והשתתפו בו כמה מהמשקיעים הקיימים בחברה.

כספי הגיוס, מוסרים בסימביוניקס, מיועדים להאצת הפיתוח וההפצה של פתרונות החברה. זהו הגיוס הגדול ביותר של סימביוניקס, שגייסה לפני כן כ-14 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

את החברה הקימו בשנת 1997 דוד ברקאי, רן ברונשטיין ועדנה חוזק. סימביוניקס פועלת בתחום המוצרים להכשרת מנתחים לניתוחים זעיר פולשניים, כלומר ניתוחים שלא דורשים פתיחת הגוף אלא שימוש בפתחים קיימים. המוצר הראשון שלה, GI Mentor, נכנס לשוק בשנת 2000.

לחברה מספר מוצרים להכשרה בביצוע ניתוחים קרדיולוגיים, גסטרונומיים ולפרוסקופים (בחלל הבטן). את ימיה הראשונים עשתה החברה בחממה הביו-רפואית "רד רמות" של האחים זיסאפל. לאחר מכן עברו על סימביוניקס ימים לא קלים וכדי לשרוד היא נאלצה להעביר ב-2002 את מרכז פעילותה לארה"ב.

לחברה היו בעבר תוכניות, שכללו גם הנפקה בבורסה השווייצית בשנת 2003, תוכנית שלא יצאה אל הפועל. גם לגיוס הנוכחי היו לחברה תוכניות. בגיוס הקודם לפני כשנה וחצי, אמר לגלובס מנכ"ל החברה, גארי זמלר, כי סימביוניקס מתכננת לגייס בפעם הבאה כ-10 מיליון דולר, ושוקלת הנפקה פרטית או ציבורית. החברה עדיין לא ביצעה הנפקה וגם 10 מיליון דולר היא לא הצליחה לגייס, אבל התקרבה אליו. בין משקיעי החברה ניתן לציין את חברת Astro Manufacturing, שותפתה של סימביוניקס בארה"ב, וכן את קרן ההון סיכון האמריקנית ESP.