אוריאל לין: בכל הנוגע למדיניות האנרגיה, בארה"ב ובאירופה עדיין חיים בגן עדן של שוטים; ממשיכים לבזבז דלקים ללא מעצור וללא צורך

לדעת לין, על ארה"ב ואירופה להנהיג מדיניות המעודדת באופן מאסיבי חסכון באנרגיה, כשם שהיה מקובל בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת

בכנס עסקים בבריסל שעסק בדרכים להתמודדות עם אתגרים סביבתיים ואנרגטיים, העביר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ביקורת חריפה על מדיניות האנרגיה של אירופה וארה"ב.

הכנס התקיים בשבוע שעבר, במסגרת הוועידה השנתית של ארגון היורוצ'ימברס בהשתתפות כ-780 עסקים ממגוון ענפי פעילות מ-45 מדינות אירופאיות.

בעוד שחלק גדול מהדוברים סקר את המקורות האלטרנטיביים לאנרגית הנפט הגולמי ואפשרויות של אנרגיה מתחדשת, ציין לין, אשר כיהן בעבר כמנכ"ל משרד האנרגיה, שהדרך המהירה ביותר לחסכון בהוצאה הלאומית על אנרגיה היא בהנהגת מדיניות שימור נכונה והפסקה דחופה של חגיגת הבזבוז.

לין הדגיש כי "בכל הנוגע למדיניות האנרגיה, בארה"ב ובאירופה עדיין חיים בגן עדן של שוטים. בזמן שעוסקים בפיתוחים שהשפעתם תורגש רק בעוד כמה שנים, ממשיכים לבזבז דלקים ללא מעצור וללא צורך".

כדוגמה, ציין לין את השימוש המיותר בקירור ובחימום אולמות ומוסדות ציבור, שימוש במכוניות פרטיות גדולות הזוללות דלק על מנת להסיע אדם אחד, שימוש בתאורות חשמל ועוד.

לדעת לין, על ארה"ב ואירופה להנהיג מדיניות המעודדת באופן מאסיבי חסכון באנרגיה, כשם שהיה מקובל בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת. במקביל, להעביר דירקטיבה כלל אירופאית, אשר תקבע תקנים המגבילים את השימוש באנרגיה, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי.