"מעריב" יפצה את השופט מישאל חשין ב-65 אלף שקל ויתנצל בגין לשון הרע

הושגה פשרה בין הצדדים בעקבות כתבה במקומון "כל הזמן", בה נטען כי חשין גרם להטיית תוצאה בתיק לטובתו ; תביעת הדיבה נגעה לתאונה שאירעה באוגוסט 2002, בין רוכב האופנוע פרדי נצר לבין שופט העליון בדימוס

העיתון "מעריב" ישלם לשופט בית המשפט העליון בדימוס, ד"ר מישאל חשין, הוצאות בסך 65 אלף שקל ואף יתנצל בפניו, בשל לשון הרע שפורסמה אודותיו במקומון "כל הזמן". כך סוכם במסגרת הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים, אשר אושר על-ידי סגנית נשיאת השלום בתל-אביב, השופטת שושנה אלמגור.

תביעת הדיבה נגעה לתאונה שאירעה באוגוסט 2002, בין רוכב האופנוע פרדי נצר לבין חשין, בעת שהאופנוע פגע במכונית הוולבו הממשלתית של השופט, וגרם לה לסטות ממסלולה ולפגוע בעמוד חשמל. שני הנהגים תבעו האחד את רעהו בגין הנזקים, ושופט השלום הירושלמי דוד מינץ קיבל את גרסתו של חשין לאירועים. המחוזי דחה את ערעורו של נצר, והעליון דחה בקשת רשות ערעור, בה נטען כי חשין זכה ליחס מועדף במשפט.

במקומון הירושלמי "כל הזמן" מרשת "מעריב" פורסמו ציטוטים מפיו של פרדי נצר, שטען ל"תפירת קומבינה להטיית תיק". לדבריו, חשין שוחח עם שופט השלום מינץ ונשיא השלום בירושלים, אמנון כהן, והשלושה "סגרו" מה תהיה תוצאת פסק הדין.

דיבה חמורה

באמצעות עוה"ד מיבי מוזר ושירה בריק-חיימוביץ טען חשין, כי בשים לב לכך שהוא כיהן שנים בעליון והיה המשנה לנשיא, הרי שהטלת דופי בטוהר משפטי של אדם, והאמירה כאילו עשה "קומבינה" עם השופט, היא דיבה חמורה ומכפישה תוך הטלת דופי בעניין טוהר המשפט. המקומון התנצל, אך לא בנוסח ובאופן שדרש חשין, ולכן תבע השופט מהעיתון להתנצל ולתרום 100 אלף שקל לארגון "איל"ן".

"מעריב" טען מנגד, באמצעות עו"ד עמית דולב, כי מדובר בתביעת-סרק שנועדה להשתיק ביקורת ציבורית לגיטימית, וכי יש לקיים אחת ולתמיד דיון ציבורי ותקשורתי פתוח ונטול עכבות בשאלה: כיצד יתפקד שופט בערכאה נמוכה כשעליו לדון בעניין אישי של שופט בכיר ממנו, שבדרך-כלל הוא זה הנתון לביקורתו ולמרותו. כן טען כי תביעה בגין התבטאויות דווקא מצד חשין, שידוע בלשונו החריפה, מהווה צביעות.

לאחר החלפת שאלונים אמור היה להתקיים היום דיון ההוכחות הראשון, אולם הצדדים הגיעו לפשרה כאמור, לפיה העיתון ישלם לחשין את הוצאותיו בסך 65 אלף שקל. כן סוכם כי "כל הזמן" יפרסם ביום ו' הקרוב התנצלות על "דברי לשון הרע מכפישים ופוגעניים" שפירסם על חשין. "שגינו, התעלמנו מהאמת ופירסמנו דברי כזב, על-אף שהובהר לנו מראש כי אין שחר לדברים", ייכתב בה עוד. (ת.א. 28492/06).