הפלישה היאנקית נמשכת

אחרי הספתח המוצלח אשתקד (הכנסות מוערכות של כ-39 מיליון דולר), ביום ראשון חוזרת ליגת ה-NFL ללונדון, במשחק בין הסיינטס לצ'ארג'רס ; המטרה: להפוך את הפוטבול לענף החמישי בחשיבותו בממלכה הבריטית

ביום ראשון הקרוב ייערך באצטדיון וומבלי בלונדון משחק רשמי במסגרת המחזור ה-8 של ליגת הפוטבול האמריקנית, בין ניו אורלינס סיינטס לסן דייגו צ'ארג'רס.

היוזמה להביא את ליגת ה-NFL למשחק חד פעמי בבריטניה החלה בעונה הקודמת, אז מיאמי דולפינס וניו יורק ג'איינטס הגיעו לבירה האנגלית, ומילאו את וומבלי ב-83 אלף צופים. כעשרת אלפים תיירים הגיעו במיוחד למשחק לבילוי של סוף שבוע בלונדון, ובסך הכל ההערכות הן כי המשחק הכניס לכלכלה הבריטית כ-39 מיליון דולר.

ב-NFL חוששים שההצלחה העצומה של העונה הקודמת לא תשוחזר במלואה, בעיקר כי הפעם באות לשחק שתי קבוצות קטנות יותר ופחות מוכרות. "זה חשוב לנו שקבוצות משווקים קטנים יותר ישותפו במשחק הזה", אומר אליסטר קירקווד, מנהל המחלקה הבריטית ב-NFL, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "אם כל פעם נביא לשם רק קבוצות ממותגות, הרי שאף פעם לא נדע האם זה המשחק עצמו שמרגש את הקהל".

קירקווד טוען כי ה-NFL התחייבו לשלוח קבוצות לוומבלי גם בשנתיים הבאות. הפוטבול התחיל לצבור פופולריות באי הבריטי בשנות ה-80', אז החל ערוץ 4 להקרין משחקים. הסופרבול הראשון שודר ב-1983, והיקף השידורים גדל לאחרונה עד ל-132 משחקים לעונה. "גם BBC וגם Sky משדרים משחקי פוטבול על בסיס קבוע. אנחנו מקווים לחשוף את הענף הזה לכמה שיותר אנשים בבריטניה", לדברי קירקווד.

"אירוח המשחקים בוומבלי הוא הצעד העיקרי שעליו אנחנו בונים על מנת לחדור לשוק הבריטי ולהפוך את ענף הספורט לחמישי בחשיבותו בקרב תושבי בריטניה אחרי הכדורגל, הראגבי, הקריקט ומירוצי הפרומולה 1", סיכם קירקווד.