המשבר מכה קשות בסוני: חתכה התחזית לרווח השנתי - יצנח ב-59% לעומת 2007

כסיבות העיקרית לפגיעה ברווחיה ציינה החברה את התחזקות הין ביחס לדולר ולאירו, וכן את הירידה החדה בשווי מניות המוחזקות על-ידה

המשבר הפיננסי העולמי הולך ומתקרב לכיסו של הצרכן הפרטי, והיום הגיע תורה של סוני , יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, להראות עד כמה נפגעה מהמשבר. החברה חתכה היום (ה') את תחזית הרווח השנתית שלה לשנה הפיסקלית 2008, שתסתיים ב-31 במארס 2009.

הרווח הנקי השנתי של סוני צפוי לצנוח ב-59% ביחס לשנת 2007 ולהסתכם ב-150 מיליארד ין, או 1.5 מיליארד דולר. התחזית נמוכה ב-38% מזו שסיפקה סוני ביולי האחרון, וב-31% מממוצע תחזיות האנליסטים של בלומברג.

כסיבות העיקרית לפגיעה ברווחיה ציינה החברה את התחזקות הין ביחס לדולר ולאירו, וכן את הירידה החדה בשווי מניות המוחזקות על ידיה. מתחילת השנה זינק הין ב-31% ביחס לאירו וב-15% ביחס לדולר. החברה דיווחה כי השווי המוערך של השקעותיה ירד ב-60 מיליארד ין וציינה כי הוא עלול להמשיך לרדת, לאחר ששוקי המניות איבדו החודש יותר מ-10 טריליון דולר.

"הצריכה הפרטית צפויה להאט באופן משמעותי בכל העולם, והתחזקות הין תכביד על רווחי החברה", אמר מנהל השקעות בכיר בסניף RBC הקנדי בהונג-קונג. "השפעתה של התחזקות הין על היצואנים היפניים משמעותית מאד".