ציפי לבני בישיבת סיעת קדימה: "הגיע זמן ההכרעה; עד יום ראשון נדע - ממשלה או בחירות"

לבני: "רגע ההכרעה של ש"ס הגיע. אני לא מתכוונת להימרח יותר במשא ומתן, אין בכוונתי לשלם כל מחיר"

"הגיע זמן ההכרעה; ביום ראשון אודיע לנשיא פרס האם אני מרכיבה ממשלה או שהולכים לבחירות". כך אמרה היום (ה') ציפי לבני, יו"ר סיעת קדימה, בישיבת הסיעה.

מוקדם יותר בישיבה אמרה לבני כי אין בכוונתה להקים ממשלה בכל מחיר: "הצענו לש"ס הצעה נדיבה בגבולות מסגרת התקציב. הגיע הזמן לקבל החלטות", אמרה יו"ר קדימה. "רגע ההכרעה של ש"ס הגיע. אני לא מתכוונת להימרח יותר במשא ומתן, אין בכוונתי לשלם כל מחיר". לבני הוסיפה כי לטעמה קדימה הציעה לש"ס הצעה הוגנת. "זה כבר לא עניין של כסף. אם הם היו רוצים באמת להיכנס הם היו נכנסים כבר", אמרה.

בסביבתה של לבני פוסלים את האפשרות שהצבת האוליטימטום לש"ס, בראשותו של השר אלי ישי, עד לשבוע הבא הוא ספין שנועד ללחוץ את המפלגה אל הקיר על מנת לקבל החלטה אם להיכנס לממשלה או לא. בסביבתה אומרים כי כבר בתחילת השבוע הבא תתאם לבני הגעה אל בית הנשיא, בין אם להציג בפניו ממשלה רחבה בהשתתפות ש"ס, ממשלה צרה, ובין אם לבקש ממנו לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות הכלליות.

"ייתכן שלבני תיאלץ לומר לנשיא כי דרישות הסיעות לא סבירות וגובלות בחוסר אחריות לנוכח המיתון הצפוי במשק ולכן יש להקדים את הבחירות", אמרו היום בסביבתה אך לא פסלו עדיין את האפשרות של הקמת ממשלה צרה. "אם לבני תראה שיש לכך סיכוי, היא אולי תבחר ללכת למהלך שכזה. היא לא מאוהבת באופציה של ממשלה צרה והיא תצטרך להחליט עם עצמה אם היא רוצה בכך". עם זאת, לנוכח איומי מחנה מופז שלא לתמוך בממשלה צרה בכנסת, לא בטוח שלבני תוכל ללכת למהלך שכזה.

בשיחות שקיימה הבוקר עם יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, ועם בכירים בקדימה, עדכנה אותם לבני בפרטי המשא ומתן עם ש"ס, ואף החלה בהכשרת הקרקע לאפשרות שהמגעים ייכשלו והיא תבחר להרכיב ממשלה צרה או להקדים את הבחירות.

לבני התקשרה גם ליו"ר הכנסת דליה איציק, שר התחבורה שאול מופז והשר לביטחון פנים אבי דיכטר ואמרה להם כי מאחר שש"ס לא מוכנה להתקדם במשא ומתן למרות ההצעות הנדיבות שניתנו לה, ייתכן שתודיע ביום שני כי בכוונתה ללכת לבחירות.

הפגישה המכרעת בין נציגי קדימה לש"ס צפויה להתקיים הערב. בפגישה צפויים נציגי קדימה להציע לש"ס "הצעה אחרונה" במסגרתה יועברו כבר בתקציב 2009 כמיליארד שקל למפלגה החרדית: 650 מיליון שקל מהם יועברו לטובת קצבאות ילדים או "תשלומי משפחה". השאר, 350 מיליון שקל מהם, מקורם בהתחייבות קדימה לש"ס במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו ב-2006 עם כינון הממשלה הנוכחית והוגדרו אז כ"הקצאת משאבים לתוכניות לילדים ולנוער בסיכון". בשיחות סגורות אמרה לבני כי מדובר במספרים סבירים לחלוטין כשמדובר בתקציב המדינה והוסיפה כי "זו הצעה ששני הצדדים יוכלו לחיות איתה".

אין קול אחד בש"ס

גורמים בסביבתה של לבני אמרו היום כי הם לא בטוחים שדרכה של ש"ס לקואליציה. "יש כמה קולות בש"ס, הם לא מדברים בקול אחד וקשה להעריך את כוונותיהם", אמרו היום. "קשה מאוד לפענח אותם, זה נראה שהם בעצמם לא החליטו". לדבריהם, בתום הפגישה יתברר "אם פני ש"ס לממשלה או שבכוונתם למזמז את זה ולא להיכנס לממשלה".