שלי הכי גדול: מבחן דרכים - קטנוע GP800

צניעות? שימושיות? עזבו אתכם משטויות - GP800 הוא קטנוע שסוגר 200 קמ"ש

כבר כמה שנים טובות שלקטנועים הספורטיביים יש מלך בלתי מעורער - הימאהה טימקס, אופנוע לכל דבר ועניין, שנארז באלגנטיות כקטנוע. והמלך הזה הרגיז מאוד את פיאג'ו האיטלקית, ממציאת הקטנוע, ששיגרה את החברה-בת ג'ילרה, האמונה על הצד הספורטיבי, לחפש לו תשובה. זה אמנם לקח תקופה די ארוכה, אבל לפני כשנה הציגה ג'ילרה את ה-GP800, מגה קטנוע עם קונספט ברור: הכי גדול, הכי מהיר, הכי ספורטיבי. צניעות? שימושיות? עזבו אתכם משטויות, גרס הקונספט, זה קטנוע שסוגר 200 קמ"ש. לאחרונה הגיע ה-GP לישראל ויצאנו לסיבוב התרשמות.

חיצונית ג'ילרה דווקא התאפקו והתוצאה נאה, הרמונית ולא קרבית מדי, וטוב שכך. עם זאת, הסירו דאגה בכל הנוגע לסוגיית הבולטות: עם אורך של 2.2 מטרים ובצבע אדום לוהט, אף אחד לא יחמיץ את ה-GP או את ייעודו בחיים. גם הפלסטיקה ואיכות הגימור נראים טוב אם כי פה ושם יש חריקות קטנות; תא האכסון שמתחת למושב, למשל, אינו גדול דיו וגם אינו מבודד מספיק מהמנוע, כך שתוך כדי נסיעה הוא מתחמם לטמפרטורה שתוציא את הסלולרי והארנק וול דאן; או ידיות אחיזה אחוריות שממוקמות לא טוב ומספקות מעט מאוד תמיכה לנוסע.

בכל אופן לחצתי על המתנע, סובבתי את המצערת ותוך שלוש דקות העיסוק בפלסטיק נראה מגוחך; ה-GP בנוי כדי לענג את הרוכב ואת זה הוא עושה כל כך טוב, שכל היתר מתגמד. זה מתחיל במנוע הכי גדול שיש כיום לקטנוע: מנוע טווין של שתי בוכנות בתצורת V בנפח של 839 סמ"ק, שמייצר 75 כ"ס. בכל תנאי ובכל מצב פתיחת המצערת מתרגמת לתאוצה רצחנית, כמעט פראית, שנמשכת עמוק למהירויות המאסר בפועל. לחגיגת הטווין מצטרפת שילדת עריסה כפולה (המקובלת באופנועים) שמציבה את רף האחיזה הרחק מאוד מהטריטוריות הקטנועיות. ועם השילוב הזה, בוא נראה אותך מתאפק.

מתוך הדברים הללו ברור שעל כביש בינעירוני, ולמרות מיגון רוח שרחוק מלהיות מושלם, ה-GP פשוט חוגג. על כבישים עירוניים המצב קצת יותר מורכב: הוא מגהץ היטב את שיבושי האספלט (הבולם האחורי מתכוונן) ולמרות משקלו האדיר - רבע טון (!), מצליח איכשהו להתמודד גם עם תנועה עומדת. השתחלות היא לא המילה המתאימה - הייתי אומר שהידחפות קרובה יותר למציאות - אבל ה-GP כמעט שלא נעצר בפקקים.

לא עשינו השוואה ראש בראש מול הטימקס, אבל בכל זאת קפצנו לביקור קצרצר באוכף המתחרה כדי להיזכר. אחרי ה-GP, הטימקס - בעצמו מפלצת לא קטנה, נתן פתאום תחושה של כלי עדין, כמעט מתורבת.

והנה הגענו לשורה התחתונה. GP עולה 70 אלף שקל, סכום מפולפל שתמורתו תקבלו כלי שנמצא איפשהו באזור הדמדומים שבין קטנוע לאופנוע ספורט. בעברית זה אומר שאת הקניות מהסופר לא תוכלו לקחת עליו הביתה, אבל אין ספק שתגיעו מהר ועם חיוך גדול.

GP800