נשיאת אונ' בן-גוריון: "אנו מאוכזבים מהחלטת המכללות שלא להצטרף למחאה נגד האוצר"

שיירת מחאה משותפת לראשי האוניברסיטאות ולהתאחדות הסטודנטים צפויה לצאת מחר למשכן הכנסת, במטרה למחות על משבר התקציב באוניברסיטאות על רקע פתיחת מושב החורף בכנסת

שיירת מחאה משותפת לראשי האוניברסיטאות ולהתאחדות הסטודנטים צפויה לצאת מחר (ב') למשכן הכנסת כדי למחות על משבר התקציב באוניברסיטאות על רקע פתיחתו של מושב החורף בכנסת. ראשי האוניברסיטאות, המאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים (שאמורה להיפתח ב-2 בנובמבר), תובעים תוספת תקציב המובטחת להם במסגרת דו"ח ועדת שוחט בסך 480 מיליון שקל.

במקביל, ראשי המכללות החליטו לפתוח היום את שנת הלימודים במכללות האקדמיות כסדרה ולמעשה סירבו לבקשת ראשי האוניברסיטאות להביע סולידריות ולהצטרף למחאתם נגד משרד האוצר. "אנחנו מאוכזבים מאוד מהמסר שמעבירות המכללות בכך שהחליטו לפתוח את שנת הלימודים, מסר ש'מצבנו לא קשה ואנחנו לא חלק ממערך ההשכלה הגבוהה'", אמרה היום ל"גלובס" פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון. "יחד עם המכללות יכולנו להביא לסיום מהיר יותר של המשבר". כרמי גם שיבחה את תמיכת הסטודנטים במאבק ראשי האוניברסיטאות ואמרה כי "זו עדות לבגרותם של הסטודנטים".

ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית במכללות, פרסמה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) נתונים המעידים על עלייה של 5% במספר הסטודנטים לתואר ראשון במכללות, העומד כיום על 61% מכלל הסטודנטים בישראל.