משרדי האוצר והתקשורת ידונו בהפחתת תעריפי השלמת שיחה בסלולר

הצוות יורכב מאנשי שני המשרדים, ואם יתברר כי הם זקוקים לעבודה מקצועית של חברת ייעוץ בינלאומית, כפי שנעשה בפעם הקודמת בעת שהוחלט על הפחתת תעריפי השלמת שיחה - אז תישכר חברה כזאת

משרדי התקשורת והאוצר מתחילים לדון בימים הקרובים בהקמתו של צוות שיבחן את המשך הפחתת השלמת השיחה בשוק הסלולר. הצוות יורכב מאנשי שני המשרדים, אם יתברר כי הם זקוקים לעבודה מקצועית של חברת ייעוץ בינלאומית, כפי שנעשה בפעם הקודמת בעת שהוחלט על הפחתת תעריפי השלמת שיחה, אז תישכר חברה כזאת. נכון לעכשיו, טרם התקבלה החלטה בעניין.

הפחתת תעריף השלמת השיחה ברשת הניידת במארס 2008 ל-23.3 אגורות לדקה משלימה מהלך שתחילתו במארס 2004, מהלך שהביא לצמצום אחד העיוותים המרכזיים במערך התעריפים בסלולר. על פי אינדיקציות רבות שיש בידי משרד התקשורת, התעריף הנוכחי גבוה מדי וההצעות שמגישות חברות הסלולר ללקוחות עסקיים גדולים משקפות זאת.

קביעת תעריף השלמת שיחה בשיעור העולה משמעותית על עלות השיחה איפשרה לחברות הסלולר להוזיל בצורה מלאכותית את תעריף "זמן אוויר" ובצורה זו להוזיל את השיחות בתוך הרשת בהשוואה לשיחות בין-רשתיות, ובכלל זה שיחות נייח-נייד.

ועדת גרונאו שבחנה את תנאי התחרות בשוק התקשורת קבעה כי מעורבותו של הרגולטור לא הייתה נדרשת אלמלא כוחם המונופוליסטי של חברות הסלולר בתחום השיחות הנכנסות. הורדת התעריף אמנם מיתנה את הפגיעה בצרכנים (בעיקר צרכני הרשתות הנייחות המתקשרים ליעד ברשת סלולרית), אך אין בה לתקן את שורש הבעיה.

"הוועדה סבורה שיש להמשיך ולבדוק את עלויות השלמת השיחה ברשת הניידת, במיוחד נוכח הגידול בהיקף השיחות והתייעלות הרשתות, ולהמשיך במהלך של קביעת תעריף השלמת השיחה בהתאם לעלות", נכתב בדו"ח ועדת גרונאו. ככל הידוע, צוות התעריפים אמור היה לקבוע גם תעריפי השלמת שיחה ברשת בזק, אך העדיפות כרגע היא להפחתת תעריפי השלמת השיחה ברשתות הסלולריות.