גילאון מזהירה: החברה תרשום הפסדי נוסטרו גם ברבעון זה

דיווחה על הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון ; להפסדים הנוכחיים, בדומה לקודמים, גרמו בעיקר מניות דסק"ש ו-וריפון ; מניית דיסקונט השקעות צנחה מתחילת השנה ב-55%, ומניית וריפון רשמה בתקופה זו ירידה של 61%

הפסדי נוסטרו ימשיכו ללוות את גילאון גם ברבעון הרביעי: גילאון השקעות, שבניהולם של הדר שמיר ומנשה גייזלר, דיווחה היום כי "מבדיקה שערכה הנהלת החברה עולה, כי מתחילת הרבעון ועד למועד דו"ח מיידי זה, נגרמה ירידת ערך של כ-12 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה, הנובעת בעיקרה מירידת שווי של מניות ואג"ח קונצרני המוחזקים בתיק הנוסטרו".

ההפסד ברבעון הנוכחי מצטרף להפסדי נוסטרו עליהם דיווחה החברה ברבעונים קודמים. החברה הפסידה מתחילת השנה 44 מיליון שקל, כאשר במחצית הראשונה של השנה נרשם הפסד של 21 מיליון שקל, ברבעון השלישי הפסידה גילאון 11 מיליון שקל וברבעון הנוכחי כאמור, הפסידה 12 מיליון שקל.

להפסדים הנוכחיים, בדומה לקודמים, גרמו בעיקר מניות דסק"ש ו-וריפון. מניית דיסקונט השקעות צנחה מתחילת השנה ב-55%, ומניית וריפון רשמה בתקופה זו ירידה של 61%.

נכון לסוף יוני, עמד ההון העצמי של גילאון על כ-34 מיליון שקל. ההפסד המצטבר מהרבעון השלישי ועד היום מסתכם ב-23 מיליון שקל, כך שהוא מקטין משמעותית את הונה העצמי. גילאון השקעות הייתה עד לאחרונה בשליטתו של ארקדי גאידמק. בתחילת ספטמבר שיעבד גאידמק מחצית ממניות גילאון לטובת האחים ויליגר, כנגד הלוואה בסך 76 מיליון שקל שנתנו לו. בסוף ספטמבר מימשו האחים ויליגר את האופציה שהייתה נתונה להם, כך שכיום הם בעלי השליטה בגילאון ומחזיקים בכ-51% ממניותיה.