אנליסטים הזהירו מפני אי בטיחות תרופה של סביינט - המניה צנחה ב-75% בוול סטריט

חברת גילוי התרופות הישראלית דווקא דיווחה על ממצאים חיוביים בשלבי הפיתוח של תרופת ה-Puricase, לטיפול במחלת הגאוט (שיגדון) ; האנליסטים מודאגים מתופעות הלוואי החמורות של התרופה, שמערערות את מעמדה הבטיחותי

חברת גילוי התרופות סביינט , הנסחרת בוול סטריט, הודיעה היום על התקדמות בשלבי הפיתוח של תרופת ה-Puricase, לטיפול במחלת הגאוט (שיגדון). החברה הודיעה כי ממצאי השלב המאוחר בניסוי, מחזקים את היעילות של התרופה בטיפול במחלה.

למרות התוצאות החיוביות שפירסמה החברה, אנליסטים בוול סטריט נשארו סקפטיים באשר לבטיחות התרופה, בשל תופעות הלוואי שהיא גוררת בשלבי הפיתוח בהם היא נמצאת.

"אנחנו מאמינים כי תופעות הלוואי החמורות של התרופה מערערות את מעמדה כבטוחה", אמרה רייצ'ל מקמיין, אנליסטית בחברת המחקר קאהן ושות', בהודעה למשקיעים. "למרות חשיבותה לציבור החולים שבו היא מיועדת לטפל, מעמדה הבטיחותי אינו איתן". אמרה.

מניית סביינט הגיבה בצניחה של 75% במהלך המסחר בוול סטריט, כשאיבדה 8.56 דולר משוויה, למחיר של 3.04 דולר למניה, ואף מוקדם יותר במסחר בוול סטריט, המניה נפלה למחיר של 2.81 דולר - מחירה הנמוך ביותר מזה 3 שנים.

החברה התעקשה ואמרה כי רמת הבטיחות וההסתגלות לתופעות הלוואי הן בתחום המותר והרצוי. החברה צפויה להציג ממצאים נוספים ביום שלישי הקרוב, שישפרו את הפרופיל הבטיחותי של התרופה.