פרויקט יוקרה חדש יוצא לדרך: אבי רואימי יקים 26 דירות בוטיק על חורבות חדר הכושר EVERYBODY בכיכר דיזנגוף

לפני כולםהפרויקט ממוקם ברחוב דיזנגוף 94 בת"א, בבניין שנבנה במקור ב-1936

האם כיכר דיזנגוף בתל אביב מתעוררת לחיים נדל"ניים? ל"גלובס" נודע כי פרויקט יוקרה חדש עומד לצאת לדרך בפינה הצפון-מזרחית של כיכר דיזנגוף, שם הוצבו בימים האחרונים שלטים המציגים פרויקט המכונה In Dizengoff עם פרטים ראשוניים להתקשרות.

הפרויקט החדש ממוקם בדיזנגוף 94 בבניין שנבנה במקור בשנת 1936 ע"י האדריכל יהודה מגידוביץ. המבנה הינו חלק ממקבץ בניינים שנבנו בסגנון בינלאומי ובהשפעת זרם הבאוהאוס, והינו חלק מהבניינים לשימור של "העיר הלבנה" אשר הוכרו בשנת 2003 ע"י אונסקו, כאתר מורשת עולמית. לפי ההערכות, הפרויקט ייצא לשיווק בעוד כחודשיים-שלושה ויאוכלס שנתיים לאחר מכן.

המגרש עליו יוקם הפרויקט בשטח של 1.5 דונם נרכש מיורשים של משפחת מהלה, באפריל 2007 תמורת 50 מיליון שקל. הרוכשים הם החברה היזמית של הפרויקט - TFG (דה פיננשל גרופ), בית השקעות שבין בעליה איש העסקים אבי רואימי. בכוונת היזמים לשחזר את המבנה, תוך שימור הסגנון הייחודי והחזית הפונה לכיכר.

בתוך הבניין מתוכננות 26 דירות בוטיק 3 ו-4 חדרים, דירות פאר ופנטהאוזים. בנוסף, יוקמו 2 קומות מסחר בשטח כולל של 1,200 מ"ר. עלות מטר רבוע בדירה בפרויקט תעמוד על 5,500 דולר ועלות מ"ר בקומת המסחר תנוע בין 70-90 דולר בקירוב.

בפרויקט מתוכנן גם לובי מפואר, פאטיו, חדר כושר פרטי, וחנייה תת קרקעית. היקף הפרויקט מוערך בכ-100 מיליון שקל.

את הדירות תשווק חברת אלדר. מנכ"ל קבוצת אלדר עמיר שאלתיאל מסר כי רחוב דיזנגוף, זוכה בשנים האחרונות לעדנה, הן בהיבט המסחרי-תרבותי והן בהיבט של דיור למגורים. "מדובר בפרויקט בוטיק במיקום פנטסטי, המיועד לקהל יעד אמיד, המבקש להתגורר במרכז העיר הפועם, ללא הוצאות ניהול גבוהות הקיימות במגדלים. המבנה אינטימי ומתרפק על תל אביב הישנה והנוסטלגית". משרד האדריכלים שהופקד על הפרויקט הוא בר אוריין אדריכלים, המתמחים בפרויקטים לשימור.

בשנים האחרונות הוזנח המבנה כאשר בין דייריו האחרונים היו מועדון הכושר "everybody" המזוהה עם הקהילה ההומו-לסבית שפשט את הרגל, מסעדות כמו "הבלינצ'ס ההונגרי" ומזללות שונות.

בתחילת 2006 אף הגישה עיריית תל אביב תביעה לביהמ"ש השלום בת"א לחייב את בני משפחת מהלה לשפץ את הבניין הממוקם בחזית לכיכר או לשאת בעלויות השיפוץ "בשל מצבו הירוד והמוזנח הפוגע בחזות העיר ובתדמיתה". כאמור כעת יהפוך הנכס המוזנח שנמכר לבניין בוטיק. תל אביב דיזינגוף 94