מלחמת השליטה של האחים בורוביץ': רכשו מניות כנפיים במיליוני שקלים

איזי רכש בהיקף של 2.2 מ' ש' ואשתו של דדי, תמי מוזס-בורוביץ', רכשה מניות בכ-11 מיליון שקל

המאבק בין האחים המסוכסכים דדי ואיזי בורוביץ' על השליטה בכנפיים, בעלת המניות העיקרית באל על (39%), מחריף: במהלך החודשים האחרונים ביצעו האחים מספר מהלכים של רכישת מניות של כנפיים בבורסה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. באוקטובר רכש איזי מניות בהיקף של 2.2 מיליון שקל ותמר מוזס-בורוביץ', אשתו של דדי, רכשה מניות בהיקף של כ-11 מיליון שקל.

הסכסוך בין האחים החל על רקע אי מימוש האופציה שקיבל דדי, לרכוש את מניותיו של אחיו, איזי, ששימש כיו"ר דירקטוריון אל על וביקש לפרוש. בהגיע יום המימוש, החליט דדי כי אינו מתכוון לרכוש את המניות ועל רקע זה החלו חילופי דברים קשים בין האחים. "גלובס" פרסם באחרונה כי איזי פנה לבנק וחילט את הערבות של אחיו, שניתנה להבטחת מימוש האופציה על ידו.

בנוסף, לאחרונה פורסם כי דדי מנסה להוביל מהלך לפיטוריו של איזי מתפקיד יו"ר אל על. בסופו של דבר, לפני כחודש, איזי הקדים את אחיו והתפטר מתפקידו כיו"ר, כשבמקומו מונה כיו"ר זמני, רא"ל (במיל') אמנון ליפקין-שחק. כסגן יו"ר הדירקטוריון מונה עו"ד יודי לוי, המשמש כיו"ר כנפיים.

מאבק השליטה מתייחס גם לזהות חברי הדירקטוריון שיישבו בדירקטוריון כנפיים. בדו"ח מיידי שהוציאה החברה, ניתנה הודעה על כינוס אסיפת כללית שנתית של בעלי המניות, שעל סדר יומה מינוי דירקטוריון לחברה. באסיפה יוצע למנות מחדש את הדירקטוריון המכהנים: יודי לוי; איזי בורוביץ'; תמר מוזס-בורוביץ'; יעל בורוביץ', אשתו של איזי; ערן אילן, חתנו של יגאל ארנון; סופיה קימרלינג; משה רונן; נדב פלטי; ועמי סגיס. כמו כן, מתבקש מינוי מספר דירקטוריון נוספים: איזי מבקש למנות את פרופ' משה צבירן ואת יורם גלאון. שני מועמדים נוספים לדירקטוריון הם מרדכי רמז והלל פלד, שמוצעים מטעם סאקי ארנון, גרושתו של יגאל ארנון ומצד סופיה קימרינג. פויו זבלדוביץ מציע את עמיקם כהן, לשעבר מנכ"ל פרטנר. שמו של כהן הוזכר כמועמד לתפקיד היו"ר.

עוה"ד של האחים, רלי לשם מטעם דדי ורונן עדיני מטעם איזי, סירבו להגיב.