רכישת בלוקבסטר ע"י NMC צפויה להביא לפיטוריהם של 160 עובדים

(עדכון) - NMC דיווחה כי היא רוכשת את הרשת מחברת "כפן את ענק" תמורת 6.8 מיליון שקל

רכישת רשת בלוקבסטר על-ידי NMC צפויה להביא לפיטוריהם של 160 עובדים בחברת כפן את ענק, המפעילה את בלוקבסטר. כך עולה מהודעת חברת NMC היום (ד') לבורסה.

NMC דיווחה היום כי היא רוכשת את בלוקבסטר מידי חברת כפן את ענק, תמורת 6.8 מיליון שקל. 3 מיליון מתוכם ישולמו כתמורה ישירה לחברה, ו-3.8 מיליון שקל נוספים הינם בגין לקיחת התחייבויות החברה.

העסקה מחדש?

בהודעה ציינה החברה כי לאחר פיטורי 160 העובדים מחברת כפן את ענק, היא תהיה רשאית לפנות אליהם ולהציע להם עבודה במסגרתה, ואולם לא ברור כעת אם וכמה מהעובדים אכן יקבלו פנייה כזאת.

הסכם הרכישה בין הצדדים כולל את כלל פעילות חברת כפן את ענק במותג בלוקבסטר, לרבות רשת החנויות, מכונות ההשכרה האוטומטיות לסרטים ומלאי המוצרים הכוללים תקליטורי סרטים, מוסיקה ומוצרי מולטימדיה.

הסכם הרכישה ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מה-1 באוקטובר 2008.

יצויין כי ההסכם בין הצדדים מקנה ל-NMC אופציה לתקופה מוגבלת להצטרף כאחד הבעלים בפעילות ה-VOD (Video On Demand) תחת המותג בלוקבסטר, אותו מתכננת אחת מהשותפות בכפן את ענק למסד במהלך 2009.

20 סניפים

רשת בלוקבסטר מונה 20 סניפים ברחבי הארץ וכן מפעילה 208 מכשירים לשימוש עצמי להשכרת סרטים - וידיאומטים. 133 מתוך המכשירים הם בבעלות החברה, ואילו 75 מכשירים נמצאים תחת בעלים אחרים אך מתופעלים על-ידי החברה.

מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-43 מיליון שקל, שהניבו רווח גולמי של 15.5 מיליון שקל. עם זאת, הפעילות בשנה זו הסתיימה בהפסד תפעולי של 887 אלף שקל ובהפסד נקי של 554 מיליון שקל.

חברת NMC יונייטד עוסקת בהפקת תכני מקור, בהפצה ומכירה של תקליטורים בביצועם של אמנים מקומיים וכן בייבוא תוכן מוסיקלי מחו"ל כנציגה בלעדית של חברת Sony BMG העולמית. בנוסף, מפעילה החברה את אתר ההורדות החוקי www.songs.co.il ומשווקת תוכן מוסיקלי לחברות ניו מדיה (סלולר ואינטרנט) שונות. NMC נשלטת על-ידי סרטי יונייטד (75%), ונסחרת לפי שווי של 23 מיליון שקל.