חלונות 7 של מיקרוסופט: זריזה וקלה יותר

חלק מהחידושים: צריכת זיכרון נמוכה יותר וסינון של מספר השירותים שנטענים לזיכרון עם הדלקת המחשב ; "אנחנו בפוקוס ליצירת הדור הבא של חוויית המשתמש שתשנה את הדרך בה אנחנו חיים, עובדים ומשחקים", אמר ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי במיקרוסופט

לאחר זמן רב של הערכות וציפיות, חשפה (ג') מיקרוסופט לראשונה את חלונות 7 - מערכת ההפעלה הבאה שלה שתחליף את ויסטה, שנתיים בלבד לאחר שיצאה לשוק. החשיפה, שנערכה בכנס המפתחים השנתי של החברה המתקיים בימים אלו בלוס אנג'לס (PDC), הציגה גרסאות Pre-Beta של המערכת, כאשר גרסת הבטא המלאה צפויה להגיע לשוק בתחילת השנה הבאה והגרסה המלאה בתחילת 2010.

במיקרוסופט מתארים את חלונות 7 כ"רזה, מהירה וידידותית למשתמש". בניגוד להערכות המוקדמות, מיקרוסופט תמשיך להשתמש בקוד התוכנה של ויסטה, והיא אפילו מציעה למשתמשים העסקיים לעבור אליה עכשיו, בשביל שהמעבר לחלונות 7 יהיה נוח יותר. ביצועי המערכת של חלונות 7 עתידים להיות טובים מאלו של ויסטה, כולל צריכת זיכרון נמוכה יותר וסינון של מספר השירותים שנטענים לזיכרון עם הדלקת המחשב, ובכך לקצר את זמן ההפעלה.

השקת חלונות Azure לענן מחשוב שנערכה שלשום תשפיע גם על חלונות 7. האחרונה לא תכלול תוכנות כמו גלריית תמונות ודואר, אלא תאפשר למשתמש לעבוד עם כלים מקוונים מסדרת חלונות לייב, שיעזרו למערכת ההפעלה העתידית להפוך לקלה יותר.

חידושים אחרים בחלונות 7 כוללים גם יותר חלונות ותיקיות שקופות יותר, שורת משימות (Taskbar) חדשה שתאפשר מעבר קל בין תפריטים, ווידג'טים נוספים וגם החלפה של שורות התפריט בחלק מהתוכנות בסרט שיכלול אוסף מרוכז של סרגלי כלים.

מלבד חלונות, הציגה מיקרוסופט לראשונה את גרסאות האון-ליין שלה לתוכנות האופיס. גרסאות האינטרנט יהיו רזות יותר ויאפשרו ליצור ולערוך מסמכים מכל דפדפן אינטרנט. גרסת האופיס הזו היא התגובה של מיקרוסופט לשירות מעבד התמלילים שגוגל מציעה היום באינטרנט. "אנחנו בפוקוס ליצירת הדור הבא של חוויית המשתמש שתשנה את הדרך בה אנחנו חיים, עובדים ומשחקים", אמר ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי במיקרוסופט.