מנכ"ל גאון טרייד: "לא ניתן להתעלם מהיובש השורר בשוק המניות. פשוט אין קונים"

פקיעת אוקטובר ריכזה סביבה עניין רב עד הרגע האחרון, זאת בהמשך לאירועים אשר נרשמו בבורסת אחד העם אתמול ; האופציות על מדד המעו"ף פקעו ב-740.8 נקודות עלייה של 2.4%

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 740.8 נקודות, עלייה של 2.4% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכמילארד 350 מיליון שקל, וזאת לעומת מחזור של כ-740 מיליון שקל בלבד בחודש הקודם.

"גם היום עד הרגע האחרון ראינו ניסיונות בולטים של גופים שונים לווסת את המסחר בהתאם לפוזיציות שלהם, אתמול היו אלו תעודות הסל שהיו צריכות להפוך פוזיציה". כך ציין היום בראיון לגלובס מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד.

כאמור פקיעת אוקטובר ריכזה סביבה עניין רב עד הרגע האחרון, זאת בהמשך לאירועים אשר נרשמו בבורסת אחד-העם אתמול, כאשר כבר בשלב טרום פתיחה רשם המעו"ף צניחה של 20%, וסטיות התקן של כ-50% הצביעו על עצבנות יתרה בקרב המשקיעים. נציין כי ככל הנראה הסיבה לכך הייתה פקיעת תעודות סל ממונפות אשר הביאה להזרמה אוטומטית של פקודות מכירה, אך בשוק לא שקטו הרוחות, על רקע ההערכות כי הדבר נבע מפעילות של שחקני מעו"ף אשר ניסו לווסת את המסחר ולמתן את העליות בהתאם לפוזיציה שלהם.

אך עם זאת מציין צור כי "לא ניתן להתעלם מהיובש השורר בשוק המניות. פשוט אין קונים, והדבר נכון גם לגבי אג"ח קונצרניות טובות. המשקיעים מוכרים אך לא קונים והמצב הזה רק מחריף עוד יותר את המצוקה השוררת כיום בשוק, בייחוד לקופות הגמל".

צור מציין כי למרות השבוע האחרון אשר התאפיין במגמה חריגה ביחס לשוק העולמי, כאשר הבורסה המקומית איננה מתרשמת מהעליות החדות בעולם ומציגה עליות מתונות יותר, צפוי להסתיים המצב הזה במהלך נובמבר. שוק ההון הישראלי צפוי להערכתו, להמשיך ולהסתכרן בהתאם למגמה של שוקי העולם.

"אופתע אם במהלך נובמבר יירשמו שוב מגמות מסחר חריגות כפי שראינו בחודש האחרון. המהלך האגרסיבי של הדולר בחודש האחרון מחזק את ההערכה כי כסף אמריקני חוזר הביתה, המשקיעים כבר מגלמים במהלכים האלו את הכוונה לחזור ולהשקיע בשוק המניות האמריקני".

לסיכום ציין צור כי "וורן באפט מגלם כרגע את הצעד בו צריכים להתנהל המשקיעים, כאשר הפחד שולט בכל זה הזמן להיות חמדנים. למשקיעים לטווח קצר הייתי ממליץ להתרחק משוק המניות, אך לאלו המבקשים להפיק רווח בטווח הארוך קיימות כעת הזדמנות קנייה כמו למשל תעודות סל על המדדים".

אתמול העריכו גורמים בשוק ההון כי שחקני המעו"ף היו אחראים באופן משמעותי לעובדה שהעליות בת"א היו מתונות בהרבה מאלה שנרשמו אתמול בבורסות בעולם - ושלשום בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר המעו"ף]

פקיעת אופציות