התגברות משמעותית בייבוא האישי של כלי רכב, כולל זינוק בייבוא האישי של רכבי יוקרה מאירופה

מלבד ייבוא של כלי רכב מארה"ב, שעדיין נותר חזק, הצטרף ב-3 החודשים האחרונים לשוק גם ייבוא מסיבי של רכבי יוקרה מאירופה - בשל חולשתו של האירו והירידה במכירות בשוק רכבי היוקרה האירופאי

למרות הקיפאון בשוק הרכב הישראלי, עסקי הייבוא האישי של רכב עדיין צומחים ופורחים. מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי קצב הייבוא האישי של רכב התגבר ברבעון האחרון כולל באוקטובר (בקיזוז מספר ימי העבודה הנמוך).

מלבד ייבוא של כלי רכב מארצות הברית, שעדיין נותר חזק, הצטרף בשלושת החודשים האחרונים לשוק גם ייבוא מסיבי של רכבי יוקרה מאירופה בשל חולשתו של האירו והירידה במכירות בשוק רכבי היוקרה האירופאי כתוצאה ממחירי הדלק והקשיים הכלכליים המתגברים.

גורם בענף אמר לגלובס כי "בארצות הברית שרוי כיום שוק הרכב במיתון קשה וכלי רכב רבים נמכרים "כמעט בכל מחיר", כולל כלי רכב מדילרים רשמיים בארצות הברית, שמצבם הפיננסי קשה מאד". השפל במחירים מקזז במידה רבה את הייסוף בשער הדולר.

שי הרשקוביץ, מנכ"ל חברת הייעוץ לייבוא אישי "ייבוא אישי ישיר", אומר כי הייבוא האישי הופך בימים אלה לאלטרנטיבה גם לשכבות מבוססות ולבעלי הון, שנאלצים לחפש כיום אלטרנטיבות זולות יחסית לרכבי יוקרה".

ל"גלובס" נודע כי רשות המסים הודיעה החודש למשרד התחבורה כי אין ביכולתה להמשיך ולהקצות משאבים להאכיפה של התקינה והסינון של כלי הרכב המיובאים בייבוא אישי, פרט לנושא המיסוי, כפי שעשתה עד היום למרות, שהנושא צריך להיות בסמכותו ובאחריותו של משרד התחבורה. רשות המסים תמשיך לאכוף את נושא המכס אולם לא תוכל להקצות לנושא "הסינון" של כלי הרכב והתקינה את המשאבים הרבים שהדבר דורש כיום מהרשות