נשיא קרן המטבע הבינלאומית יציע אסטרטגיה רגולטורית חדשה בפגישת ה-G-20

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] דומיניק שטראוס-קאהן מודאג יותר מההאטה הכלכלית הגלובלית ומהשלכותיה הסוציאליות מאשר מהתנודתיות בשוקי המניות

בפגישה של קבוצת ה-G-20, הכוללת את שבע המדינות המתועשות ו-13 מדינות נוספו, בנושא המשבר הפיננסי שתתקיים בחודש הבא, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תציע אסטרטגיה רגולטורית חדשה. כך אמר היום (ה') נשיא הקרן, דומיניק שטראוס-קאהן, לעיתון הצרפתי "לה-מונד".

שטראוס-קאהן הוסיף כי הוא מודאג יותר מההאטה הכלכלית הגלובלית ומהשלכותיה הסוציאליות מאשר מהתנודתיות בשוקי המניות, שלדעתו, תשכך כשיורגשו השלכותיהן של חבילות החילוץ של הבנקים בארה"ב ואירופה.

לדברי נשיא ה-IMF, יש לראות את קרן המטבע - לא ככבאית שמגיעה להציל מדינות במצוקה, אלא כבנאית, בעלת תפקיד בבנייתה מחדש של הצמיחה מהכלכלית. "יש לאשר מחדש את תפקידה של קרן המטבע כמתאמת של רגולציה גלובלית".

האסטרטגיה החדשה שיציע שטראוס-קאהן כוללת סוג חדש של הלוואה, שמטרתה להקל על בעיות נזילות לטווח קצר במדינות מסוימות, והגדלת משאביה של קרן המטבע, שלדבריו, אינם מספיקים בכדי לענות על הדרישות בטווח הבינוני.

עקרונות נוספים - הבנה כיצד מדיניות כלכלית זו או אחרת תרמה להיווצרותן של בועות שפוגעות בכלכלה כאשר הן מתפוצצות ותכנון ארכיטקטורה חדשה, פשוטה ויעילה יותר, של כלכלה גלובלית.