עוד מקום שאליו המשבר הכלכלי עדיין לא הגיע

דווקא בתקופה כל כך בעייתית, ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL) קיבלה הלוואות של קרוב ל-2 מיליארד דולר על מנת להבטיח את התפעול השוטף של הקבוצות בשנים הקרובות, על רקע המשבר בשווקים

יש גופים כל כך חזקים, שאף האטה/משבר/קריסה כלכלית לא ישפיעו עליהם. ה-NFL, לדוגמא. למרות משבר האשראי, ליגת הפוטבול האמריקנית קיבלה הלוואה של קרוב ל-2 מיליארד דולר מהבנקים, במטרה להבטיח כי לקבוצות בליגה לא יהיה מחסור בשנים הקרובות בתפעול השוטף.

הלוואה אחת, בסך 1.4 מיליארד דולר, נלקחה תחת תנאי החזרה של 4 שנים, בעוד את ההלוואה השנייה, בסך 460 מיליון דולר, תצטרך הליגה להחזיר ב-10 השנים הבאות. המנהל הכלכלי של הליגה, אנטוני נוטו, הגיב בנושא ל"בלומברג": "קיבלנו מימון יוצא דופן, ואנחנו שמחים על כך. הסיבה שלקחנו אותו היא כדי להבטיח שלא ייווצרו מחסורים בשנים הקרובות, על רקע המשבר בשווקים".

אז איך אישרו ל-NFL את ההלוואה? עם חוזה שידורים של 3.5 מיליארד דולר בשנה, לא קשה להבין. הכוח של ליגת הפוטבול בארה"ב הוא עצום - 6 מתוך 7 המשדרים הכי נצפים השנה בטלוויזיה האמריקנית היו משחקי פוטבול. הסופרבול בין ניו אינגלנד פטריוטס לניו יורק ג'איינטס נצפה על ידי 97.5 מיליון אנשים.