רווחי נס טכנולוגיות גדלו ב-10% והגיעו ל-9.4 מיליון דולר; הודיעה על רכישה עצמית של 4 מיליון מניות

הרווח למניה עמד על 24 סנט על בסיס Non-GAAP, לעומת צפי האנליסטים ל-27 סנט ; ליתרת 2008, צופה רווח של 24-31 סנט למניה

חברת נס טכנולוגיות דיווחה היום (ב'), לפני השמע הפעמון בוול סטריט, על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של 2008.

על בסיס GAAP, ההכנסות צמחו ב-18% והסתכמו ב-164.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-23.1 מיליון דולר, עלייה של 157% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי על בסיס זה זינק ב-121% והסתכם ב-16.1 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, לעומת 7.3 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, ברבעון המקביל.

תוצאות אלו כוללות רווח תפעולי בגין מכירת חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי SAP בישראל.

על בסיס Non-GAAP, ההכנסות הסתכמו ב-167.3 מיליון דולר, עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי גדל ב-10% והגיע ל-9.4 מיליון דולר, או 24 סנט למניה, לעומת 8.5 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, ברבעון השלישי של 2007. האנליסטים ציפו לרווח של 27 סנט למניה, על בסיס זה.

נכון לתום הרבעון השלישי, המזומנים ושווי המזומנים של נס טכנולוגיות הסתכמו ב-80.4 מיליון דולר ותזרים המזומנים התפעולי לרבעון הסתכם ב-3.5 מיליון דולר.

בנוסף, נכון לסוף ספטמבר, צבר ההזמנות עמד על 764 מיליון דולר, עלייה של 14% בהשוואה ל-669 מיליון דולר בסוף ספטמבר 2007.

"הסערה הכלכלית בעולם לא קלקלה את הרבעון הטוב שלנו. עסקי הליבה שלנו היו טובים מאד ברבעון השלישי והם מושתתים על בסיס איתן" אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "האסטרטגיה שלנו, המבוססת על ביזור גיאוגרפי וגיוון עסקי, הוכיחה את עצמה. שיעור ההכנסות שמקורן בארצות הברית מתוך כלל הכנסותינו הוא נמוך יחסית וחלק גדול מהן מגיע מתקציבי מחקר ופיתוח תוכנה ולא מתקציבים של פעילות IT. עסקי הליבה שלנו Ness SPL, נס אירופה, TSG ונס ישראל עמדו כולם בציפיותינו או אף עלו עליהן, ואנו מאמינים שלמרות האופק הגלובלי הקודר נמשיך לצמוח ב-2009".

"ברור שהמצב הכלכלי בעולם והחשיפה לשווקים מסוימים הם הסיפור של הרבעון הנוכחי" אמר עופר שגב, סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של נס טכנולוגיות. "הגענו להישגים טובים למרות הסביבה העסקית המאתגרת. הצגנו רווחים ותזרים מזומנים תפעולי נאים. אנו מרגישים בנוח לגבי מצב הנזילות שלנו לאור איתנותו של המאזן ומצב המזומנים שלנו. אנו פועלים לשיפור מצבן של היחידות שביצועיהן לא עמדו בתחזיותינו, ובהתחשב במצב העולמי הנוכחי אנו נוקטים בגישה שמרנית יותר בתחזיות שלנו, עד להתאוששות הכלכלה".

מהחברה נמסר כי כתוצאה מגורמים חיצוניים שונים שאינם בשליטתה, כולל ההשפעה שלא ניתן להעריכה בשלב זה של המצב בשוק ההון על קרן הפיצויים של עובדי נס בישראל והאפשרות שעשויות להידרש התאמות שלא במזומן במאזן סוף השנה, החברה מתקשה לספק תחזיות בהתבסס על כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), כפי שעשתה עד כה, ועל-כן נס מספקת רק תחזית שלא עפ"י כללים חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) ליתרת שנת 2008.

על בסיס זה, תחזיתה של נס ליתרת שנת 2008 היא רווח למניה בדילול מלא 24-31 סנט למניה, על הכנסות שבין 175 ל-185 מיליון דולר.

כמו כן, דירקטוריון נס אישר תכנית לרכישה עצמית של עד 4 מיליון מניות רגילות של החברה, או כ-10% מהמניות המונפקות, במהלך 12 החודשים הבאים. "אישורו של הדירקטוריון לתכנית הרכישה העצמית של המניות משקף את האמון שלו בסיכויי הצמיחה ארוכת הטווח של נס, ובמחויבותה של החברה להגדיל את הערך לבעלי המניות" אמר אהרון פוגל, יו"ר מועצת המנהלים של נס טכנולוגיות.