"המרגיע הלאומי" מצטרף לקדימה: דובר צה"ל לשעבר נחמן שי התפקד לסיעה

זאת יום לאחר שנודע על הצטרפותה של דוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, לשורות הליכוד ; שי, דובר צה"ל בזמן מלחמת המפרץ, יתמודד בפריימריז

יום לאחר שהודיע יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, על הצטרפותה של דוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, לשורות הליכוד, השיבה היום יו"ר קדימה, ציפי לבני באותו המטבע והודיעה על הצטרפותו של דובר צה"ל לשעבר, נחמן שי, למפלגה.

"נפגשתי הבוקר עם לבני והצעתי להצטרף לקדימה, מתוך הכרה הבנה ורצון ואני שמח שהיא קיבלה את התשובה שלי", סיפר שי, שבישר לחברי קידמה על הצטרפותו בפתיחת ישיבת הסיעה. "הצטרפתי מיוזמתי, ואני שמח שלבני קיבלה אותי בזרועות פתוחות", אמר שי. "שקלתי את ההחלטה תקופה ארוכה, כבר לפני שנתיים שקלתי את זה. הפעם החלטתי שאני בשל. התחושה האישית שלי היא שיש רגע שבו צריך לצאת מהיציע ולרדת למגרש. הייתי בזירה זמן רב, אבל מעולם לא הייתי בהרכב". שי הבהיר כי לבני לא הבטיחה לו דבר: "אין לי דרישות, לא הובטח לי כלום - ואני מתכוון להתמודד".

שי אמר עוד כי הוא "מאמין שאני בשל ומוכן לכך, והתחושה האישית שלי שיש מקום, רגע או שלב בו ניתן לרדת מהיציע למגרש. אני מכיר אותו מצויין - אני בשירות הציבורי כבר שנים אך לא הייתי בהרכב. לא ביקשתי כלום ואין לי הבטחות. אני רוצה להביע אמון גם בדרך של קדימה, באנשים שיושבים כאן וגם בלבני, שיחסינו הולכים הרבה אחורה".

לבני, שיבחה את שי וכינתה אותו "הרכש החדש" של קדימה. "מהיכרותי עם נחמן שי מעלותיו רמות, ופעולותיו רבות גם ימים אחרי שנזקקנו לקולו המרגיע מעבר לתחומים הרגילים: נושאים ציוניים ונושאים שרק יועילו לקדימה הן רכש לכולנו. נחמן יוכל להיות חלק מרשימה ראויה מהיושבים כאן ומאלה שעוד יביאו לקדימה קולות רבים", אמרה.

באחרונה שימש שי כשופט בתוכנית הטלוויזיה "השגריר", אולם קודם לכן כיהן בשורה של תפקידים ציבוריים ובהם יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, יו"ר הראשון של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מפקד גל"צ, מנכ"ל משרד המדע והתרבות, מתאם ההסברה מטעם הממשלה, וכאמור, דובר צה"ל.

בתוך כך, כפי שפורסם לראשונה בגלובס, שגריר ישאל לשעבר בוושינגטון, זלמן שובל, הודיע היום כי יתמודד בפריימריז על רשימת הליכוד לכנסת. במכתב למתפקדי הליכוד הדגיש שובל כי ברצונו לקדם מדיניות חדשה "שתהייה נאמנה לדרך הלאומית וההיסטורית של הליכוד ושתבטיח את בטחונה של מדינת-היהודים לדורי דורות".

תקציב

בתוך כך, נמשכים הניסיונות להביא להצבעה את תקציב 2009 בקריאה ראשונה בטרם יוצאת הכנסת לפגרה בשבוע הבא. העבודה הקדישה היום את ישיבת הסיעה שלה לדיון סביב השאלה האם לתמוך בתקציב או לא, לאחר שדרישתה להעלות את מסגרת ההוצאה מ-1.7% ל-2.5%. מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, אמר כי שר האוצר, רוני בר און לוחץ על הסיעות להעביר את התקציב עוד השבוע בקריאה ראשונה אולם סיעת העבודה טרם החליטה האם לתמוך בכך.

בר און הפעיל לחץ גם על סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל לתמוך בתקציב. יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אריאל, הבטיח לבר און כי תמיכת הסיעה מובטחת לו, אם יתוקנו העיוותים הקיימים כיום בתקציב, בנושאי החינוך וההתיישבות.