בבתי ההשקעות מתכוננים לקראת דו"חות טבע: בפסגות סבורים שהמיתון ייטיב עם חברות התרופות הגנריות

IBI: הפוקוס לגבי צמיחת טבע עבר אל מחוץ לארה"ב לחלוטין ; בעקבות תוצאות מחקר חיוביות, טבע מתכוונת להרחיב את ההתוויות לשימוש באזילקט

טבע הודיעה אתמול (ב') כי תוצאות מחקר שערכה בתרופה לטיפול במחלת הפרקינסון אזילקט (Azilect) מראות כי הטבליות במינון מ"ג בודד (המינון המאושר לשיווק) מהוות מעכב סלקטיבי של האנזים MAO-B. החשיבות בגילוי זה מתייחסת לעבודה שמעכבים לא-סלקטיביים עשויים להביא לתוצאות סותרות בשילוב מזונות ותרופות מסוימים, כך שבשל היותה של האזילקט מעכב סלקטיבי, ניתן יהיה לרשום את התרופה לשימוש רחב יותר.

לאור תוצאות המחקר, הודיעה טבע כי תפעל לשנות את ההתוויה לשימוש באזליקט בשיתוף מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA).

הסלקטיביות של תרופה כמעכב נבחנת באמצעות יחסי הגומלין בין מרכיב המצוי במזונות ובמשקאות כמו בשרים מיובשים, גבינות מיובשות ומוצרי סויה המכונה Tyramine ורכיב ה-Rasagiline בקרב משתתפים בריאים (Rasagiline הוא שמו המחקרי של האזילקט). המחקר שכלל ניסוי דמה, השווה בין ה-Rasagiline לבין מעכב אחר שאינו סלקטיבי - ה-Phenelzine.

נזכיר, כי בשלהי אוגוסט האחרון פרסמה טבע את התוצאות המלאות של הניסוי באזילקט, מהן עלה כי התרופה מאטה את התקדמות הפרקינסון במובהקות גבוהה. הניסוי עמד בכל שלושת יעדי הניסוי הראשיים שהוגדרו, כמו גם ביעד המשני. תוצאות הניסוי הקליני בשלב III הוצגו בקונגרס ה-12 של הפדרציה האירופית לנוירולוגיה (EFNS), שנערך במדריד.

טבע תפרסם את תוצאותיה הכספיות מחרתיים (ה'). על פי ממוצע של 18 אנליסטים בוול סטריט, צפויה טבע (הנסחרת בין היתר ברשימת ה-Global Select בנאסד"ק) להציג רווח של 70 סנט למניה הנובע מהכנסות כוללות בסך 2.89 מיליארד דולר. מניית טבע נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של 131.64 מיליון שקל, לאחר שמנייתה איבדה 8.7% מערכה מתחילת 2008.

טבעטבע

בפסגות מצפים לרבעון סביר

בתוך כך, בתי ההשקעות מתכוננים לקראת פרסום דו"חותיה של טבע. בפסגות מותרים המלצתם על "תשואת יתר", ברמה של 51.2 דולר למניה, הגבוה ב-19.2% ממחיר הנעילה בוול סטריט אמש.

האנליסטית לימור גרובר, אומרת כי היא מצפה לרבעון סביר עם צמיחה של 21% בהכנסות לכ-2.8 מיליארד דולר ו-11.5% ברווח למניה ל-71 סנט. לדבריה, הרבעון הושפע מהמשך המגמה החיובית בהכנסות מקופקסון, מהתאוששות בהכנסות ממשאפים, משיווק בלעדי של ה-Lamictal וה-Wellbutrin 150 מצד אחד ומהפסקת שיווק ה-Risperdal מהצד השני.

גרובר מציינת כי השחיקה ברווחיות התפעולית שהתחלנו לראות ברבעון הקודם תימשך גם ברבעון זה, בעקבות הגידול בשיעור הוצאות מכירה והנהלה וכלליות והוצאות המו"פ. התחזית מנטרלת הכנסת מימון חד פעמית של 100 מיליון דולר בעקבות קבלת תשלום במזומן ממנפיק ה-ARS.

גרובר מוסיפה ומציינת כי השפעת המיתון ניכרת כבר בענפים רבים והיא צפויה להתפשט לענפים נוספים. ענף התרופות הגנריות הוא אחד החסינים יותר למיתון ויכול אף ליהנות ממנו. הלחץ על תקציבי הממשלות, הן בשל ירידה בהכנסות ממסים ובשל תכניות הסיוע הנרחבות למערכת הפיננסית, עשויים להוביל להאצת החקיקה לטובת המעבר לגנריקה. מטופלים שאיבדו את הביטוח הרפואי שלהם יחד עם מקום עבודתם יעדיפו גם הם תרופות גנריות וחברות הביטוח יעודדו מעבר של העובדים שנותרו.

להערכת גרובר, הכנסות קופקסון בצפון אמריקה ברבעון זה עמדו על 339 מיליון דולר לעומת 154 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמו כן, ההכנסות באירופה ובשאר העולם מושפעות לחיוב מהצמיחה בשווקים בהם החדירה הגנרית נמוכה. התחזקות המטבעות תרמה להכנסות ברבעון זה, אך פחות מרבעונים קודמים ונראה כי ברבעון הבא וב-2009 המגמה תתהפך. נציין כי השפעת המטבעות על הרווחיות זניחה. בנוסף, ביולי הושלמה רכישת בנטלי אשר תרמה, להערכת גרובר, כ-21 מיליון דולר להכנסות מאירופה.

IBI: ברבעון לא היו דרמות בנוגע להשקות גנריות בארה"ב

ב-IBI חוזרים על המלצת "קנייה" לטבע במחיר יעד של 51 דולר למניה ואומרים כי הם צופים שהתוצאות יהיו טובות, אך הן פחות מעניינות, מאחר שלאחר הרכישה של באר, החברה שתיווצר שונה לחלוטין מטבע של היום.

האנליסטית נועה ויסברג, מעריכה כי בשורת המכירות, טבע תציג צמיחה גם בכל האזורים הגיאוגרפיים וגם בכל התחומים. הרבעון כלל השקה משמעותית אחת ולא היו דרמות בנוגע להשקות גנריות בארה"ב. ב-IBI צופים שטבע תדווח על רווח של 71 סנט למניה, על הכנסות בהיקף 2.97 מיליארד דולר.

נראה, אומרת ויסברג, שהפוקוס לגבי צמיחה עבר לחלוטין מחוץ לארה"ב, שם טבע תמשיך לצמוח בזכות צנרת מובילה, אשר תתחזק בעקבות הרכישה ומחוץ לארה"ב. טבע תתחזק בזכות המשך צמיחה אורגנית, רכישת בנטלי ורכישת באר . לגבי המזרח, טבע תקעה יתד ביפן והאנליסטית מעריכה שקיימים שווקים מעניינים נוספים במזרח, אשר יהוו מנוע צמיחה לטבע לשנים הבאות.

ויסברג מציינת כי טבע מציגה חברה עצמתית בזכות התחום בו היא פועלת ומובילותה בו. תחום הפרמצבטיקה הוא דפנסיבי, ובתקופות מיתון - הביקוש לתרופות זולות כמעט שלא נפגע. לדבריה, טבע כיום היא החברה הגנרית הגדולה ולמרות זאת, אינה נחה על זרי דפנה, אלא היא רוכשת על מנת לצמוח בשווקים בהם קצב צמיחה גבוה, פותחת חברה גנרית ביפן, מתכוננת לעידן הביו-גנריקה ומפתחת גם תרופת אינווטיביות.