מריל לינץ' צופים שהכנסות מכתשים אגן יעלו ב-18% ל-588 מיליון דולר

בשורת הרווח צופים עלייה של 15.4% ל-45 מיליון דולר ; שומרים על המלצה "ניטרלית" במחיר יעד של 22 דולר למניה, המשקף פרמיה של 42% למחיר המניה בשוק

בבית ההשקעות מריל לינץ' פירסמו סקירה מעודכנת על מניית מכתשים אגן , לקראת פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, שצפויים מחר.

הכלכלנים צופים כי מכתשים תציג תוצאות חזקות ברבעון השלישי, אך עם זאת, מעריכים כי ברבעונים הבאים התוצאות ילכו וייחלשו. ברבעון השלישי הכלכלנים צופים לחברה הכנסות של 588 מיליון דולר, המהווים גידול של 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח, צופים עלייה של 15.4% ל-45 מיליון דולר.

ההכנסות יקבלו רוח גבית מעלייה ממוצעת של 5% במחירים של מוצרי ההדברה, בעיקר של מוצר הגלייפוסט, במכירות של מוצרים קוטלי עשבים בברזיל, ומוצרי הדברה ליבולי התירס. הכלכלן חיים ישראל מעריך כי המכירות באמריקה הלטינית יזנקו ברבעון ב-24% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, במריל לינץ' צופים כי שולי הרווח של החברה לא יעמדו בקנה אחד עם מתחריה. זאת מפני שמכתשים לא תוכל להעלות מחירים באותו שיעור של מתחריה, ואף תספוג עלויות גבוהות בחומרי הגלם - בעיקר אנרגיה ומחירי סלע הפוספט.

חששותיהם של הכלכלנים במריל לינץ' לא השתנו. ירידה של 3%-5% במחירי מוצרי ההדברה, תעיב מאוד על החברה ברבעונים הקרובים. מחירי הגלייפוסט יורדים ב-15% משיאם, למעט מחירי סלע הפוספט, מה שמשפיע על שולי הרווחיות של החברה. הכלכלנים גם מודאגים מהחשיפה והאשראי באמריקה הלטינית, שעלול להיתרגם לירידה במכירות באזור, ולשיעורי הון חוזר גבוהים. הכלכלנים מזכירים גם את המלאי שברשות החברה, ומעריכים כי היא תתקשה להפיץ אותו בתנאי השוק הנוכחיים.

לסיכום, לאחר כל הדברים, הכלכלנים במריל לינץ' שומרים על המלצה "ניטרלית" לגבי מניית מכתשים אגן, במחיר יעד של 22 דולר למניה המשקף פרמיה של 42% למחיר המניה בשוק.