הסעודים הורידו את התפוקה והנפט פתח מבערים: טס ב-10.4% והגיע ל-70.53 דולר לחבית; הדולר צונח כנגד האירו

ערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם והחברה הבכירה ביותר בקרטל אופ"ק, צימצמה את יצוא הנפט ב-900 אלף חביות ליום ; על רקע העליות החדות בנפט, בסחורות ובמתכות זינק האירו כנגד הדולר ב-3% ל-1.30 דולר

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי הנסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ננעל הערב בזינקו של 10.4% ונקבע ברמה של 70.54 דולר לחבית, זאת לאחר שגורמים בתעשיית האנרגיה מסרו כי ערב הסעודית הפחיתה במידה ניכרת את אספקת הנפט למדינות שונות בעולם.

בקורלציה הפוכה לזינוקים בשוק הסחורות אותם הוביל הערב הנפט ואליו הצטרפו גם הזהב והמתכות היקרות, נרשמה הערב צניחה בשערו של הדולר כנגד המטבעות האירופיים, כנגד האירו צנח הדולר ב-3% והצמד נסחר בשער של כ-1.30 דולר לאירו, העלייה החדה ביותר שרשם האירו מאז השקתו בשנת 1999.

ערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם והחברה הבכירה ביותר בקרטל אופ"ק, צימצמה את יצוא הנפט ב-900 אלף חביות ליום, בהשוואה לכמות השיא אותה ייצאה באוגוסט.

מוקדם יותר היום, הנפט נסחר בירידות בשל חששות כי מזקקות הנפט ייאלצו להפחית את התפוקה כתוצאה מירידה בביקושים.

המהלך של ערב הסעודית מגיע בעקבות החלטתו של קרטל הנפט אופ"ק, משבוע שעבר בוינה, להקטין את תפוקת הנפט ב-1.5 מיליון חביות ליום.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בדצמבר זינק ב-10.4% ונקבע ב שער של 70.54 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק

[לאתר חוזים עתידיים]