מנהל בתיהמ"ש מתנגד לדרישת גיא-רון: נמשיך בפריסת מערכת המיחשוב החדשה

השופט משה גל דחה את בקשת ראש לשכת עוה"ד לעכב את המשך פריסת מערכת "נט המשפט" בשל התקלות הרבות בה ; גיא-רון טען בפנייתו כי המשך הטמעת המערכת "יגרום באופן כמעט ודאי לתקלות ולנזקים אדירים"

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, דחה את בקשתו של ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון, לעכב את המשך פריסת מערכת המיחשוב החדשה "נט המשפט", בשל התקלות הרבות בה.

במכתב ששיגר גל והגיע לידי "גלובס", נאמר כי ההחלטה להמשיך בפריסת המערכת התקבלה אחרי הפסקה של כ-4 חודשים, במהלכם נדחתה הטמעת המערכת במספר בתי משפט. לפני שהוחלט על המשך הפריסה, מוסיף גל, "התקיים דיון רב-משתתפים, במרכזו נבחנים תפקודה של המערכת, איכות ביצועיה והתאמתה לתמיכה במשתמשים נוספים".

לדברי גל, "החלטה זו התבססה על שיפור משמעותי במצבה, יציבותה ואיכות ביצועיה של המערכת. על רק זה סברו הגורמים המעורבים בניהול הפרויקט, כי אין מניעה מלהמשיך ולפרוס את המערכת בבתי משפט נוספים".

כזכור, גיא-רון טען בפנייתו כי המשך הטמעת המערכת "יגרום באופן כמעט ודאי לנזקים ולתקלות אדירים לציבור, לעורכי הדין ולכל משתמשי המערכת, לרבות השופטים ואנשי הנהלת בתי המשפט". הבעיות הקרדינליות במערכת הן חוסר יציבות וביצועים גרועים: זמני התגובה שלה איטיים (לעיתים איטיים מאוד), ויש לה נטייה "להיתקע" ולהוציא הודעות שגיאה בתדירות גבוהה מדי.

באשר לטענות הלשכה כי המערכת לא תוכננה כך שתהא נוחה עבור עורכי הדין, משיב מנהל בתי המשפט כי מלכתחילה הובהר כי "בשלב הראשון יוקצו כל המשאבים לסיום הפריסה וההטמעה של המערכת בבתי המשפט, ורק בשלב השני תתמקד תוכנית העבודה בשילובם של עורכי הדין בפרויקט. בשלב זה אין חולק כי ישנם נושאים הקשורים בעבודתם של עורכי הדין במערכת אשר בגינם נדרש שיפור, ברם כעת מתרכז המאמץ בפריסת המערכת ובתמיכה בתהליכי העבודה הפנימיים בבתי המשפט".

גל ציין כי הפגיעה בעורכי הדין היא שולית, משום שהם יכולים להמשיך ולעבוד במתכונת הקיימת ולקבל שירותים מהמזכירות וממרכז המידע.