חדרי העסקאות מגיבים לנצחונו של אובמה: "תחזית המשקיעים מבטיחה בכל הנוגע לכלכלה האמריקנית"

כך סבור האנליסט של פינוטק בלונדון ; מנהל התיקים הראשי במרקט פלייס: "אני מאמין שהאופטימיות לא תימשך זמן רב"

לאחר נצחונו של ברק אובמה במרוץ לנשיאות ארה"ב בבתי ההשקעות ובחדרי העסקאות מתחילים להגיב לתוצאות הבחירות שהתפרסמו עם שחר. רודיאן רחנייב, אנליסט בכיר בחדר העסקאות של פינוטק בלונדון, מוסר כי הבוקר הדולר מתחזק כנגד מרבית המטבעות המובילים, לאחר הנפילה היומית הגדולה ביותר מזה 13 שנים אמש.

רחנייב מסביר, כי הסיבה לעליות של המטבע האמריקני באה לאחר נצחונו של המתמודד הדמוקרטי לנשיאות בארה"ב. כעת נסחר האירו סביב 1.283 דולר, הלירה שטרלינג סביב 1.58 דולר, והדולר נסחר סביב 99.4 ין יפני.

"בראשונה בהיסטוריה, יש שינוי של ממש", כותב האנליסט. "תחזית המשקיעים משתנה והופכת ליותר מבטיחה בכל הנוגע לכלכלה האמריקנית. יחד עם זאת, יש לשים לב כי נצחונו של אובמה היה צפוי - לכן בטווח הקצר אנו עשויי תנודתיות רבה במט"ח".

מרקט פלייס: צפויות עוד ירידות בהמשך

מאור דווויק, מנהל התיקים הראשי של במרקט פלייס, אומר הבוקר כי כי עושה רושם כי אפקט אובמה ישפיע לטווח הקצר בלבד, אך מצב השווקים עדיין לא טוב - וצפויות לנו עוד ירידות שערים בהמשך.

"אתמול, לפני הבחירה באובמה, ראינו את שער הדולר נחלש משמעותית, אך לאחר בחירתו של אובמה שב והתחזק בשל האופטימיות המלווה במהלך. השוק האמריקני והשווקים הבינלאומיים שואבים עידוד מבחירתו של אובמה, אך אני מאמין שהאופטימיות לא תימשך זמן רב", אמר.