יו"ר ועדת הפנים סירב לאשר הצבת אנטנות סלולריות במרפסות וגגות

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס: "אתם מבקשים שאתן לגיטימציה לקומבינה"

ועדת הפנים של הכנסת סירבה לאשר את הפשרה, אליה הגיעו שרי התקשורת והגנת הסביבה בנוגע להצבת אנטנות סלולאריות על גגות ומרפסות.

על-פי הפשרה, חברות הסלולר יורשו להציב אנטנות על מרפסות וגגות, במידה שיצהירו כי לא הצליחו למצוא להן מיקום חלופי, וזאת, במקום הנוסח המקורי של חוק הקרינה הבלתי מייננת הקובע כי הדבר אפשרי רק במקרים חריגים.

יו"ר וועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, התנה את אישור הפשרה בתמורה לתמיכת משרד התקשורת בחוק שיחייב הוצאת היתרים גם לתקני גישה סלולריים. "אתם מבקשים שאתן לגיטימציה לקומבינה, שאתן הכשר לשרץ. לא יהיה מצב שבו גם מתקני הגישה יהיו פטורים מהיתר וגם יוצבו אנטנות במרפסות", אמר.

מכיוון שששר התקשורת סירב לתמוך בהצעת החוק "היתרים למתקני גישה", אישרה ועדת הפנים את תקנות הקרינה הבלתי מייננת ללא הסעיף המאפשר הצבת אנטנות במרפסות וגגות, שפוצל מהתקנות ויעלה לדיון רק אם תהיה פריצת דרך ממשרד התקשורת או מבג"ץ.

התקנות הובאו לאישור הוועדה כבר לפני שנה, באוקטובר 2007, ואושרו למרות התנגדות שר התקשורת לסעיף האוסר על הקמת אנטנות על גגות ומרפסות, למעט מקרים חריגים. למרות שאושרו רשמית ובגלל התנגדות השר, התקנות מעולם לא פורסמו ולכן לא נכנסו לתוקף. אי לכך, לא התאפשר למשרד הגנת הסביבה לפקח על הקמתן של אנטנות סלולריות ורמות הקרינה הנפלטות מהן וגם לא לגבות אגרות שנתיות של אלפי שקלים על כל אנטנה ואנטנה לאוצר.

ראש אגף הקרינה במשרד הגנת הסביבה העריך היום שהתקנות יכניסו לקופת המדינה כ-21 מיליון שקל בתוך חמש שנים.