מייקל דל לעובדים: "צאו לחופשה ללא תשלום"

הפנייה של דל לעובדי החברה נועדה לדבריו למצוא דרך יצירתית לחיסכון בעלויות, זאת כאשר החברה עתידה לסיים את פיטורי 8,900 העובדים שהתחייבה בתקופה הקרובה

המצב בענקית המחשוב דל לא הופך להיות פשוט יותר. אתמול הודיעה החברה במכתב לעובדים כי החברה מתכננת קיצוצים נוספים, מעבר לפיטורי 10% מכוח האדם בחודשים האחרונים. במסגרת אותם קיצוצים התבקשו העובדים לקחת חמישה ימים של חופשה ללא תשלום (חל"ת) בתקופה של שלושת החודשים הקרובים, במה שהוגדר ע"י החברה כ"כוונה למצב את החברה טוב יותר לתחרות בטווח הארוך".

הפנייה של דל לעובדי החברה נועדה לדבריו למצוא דרך יצירתית לחיסכון בעלויות, זאת כאשר החברה עתידה לסיים את פיטורי 8,900 העובדים שהתחייבה בתקופה הקרובה. לצד הצעת החברה לקחת חופשה מציעה החברה אופציות נוספות שקשה לסרב להן כגון חבילות פיצויים להתפטרות מרצון וכן הקפאת גיוסי כוח אדם. דל מעוניינת להגיע לחיסכון של כ-3 מיליארד דולר במשך 3 שנים.

ההצעות היצירתיות שנשלחו לעובדים הינם חלק מתוכנית נרחבת יותר של דל לביצוע Turn-Around בעסקיה של יצרנית המחשבים השנייה בגודלה, על רקע הפסד נתח שוק ניכר למתחרות בשוק המחשוב ובעיקר ל-HP שחזרה לפני כשנה להוביל. דל אמר בעבר כי לחברה יש בעיה עם מבנה ההוצאות שלה, וכעת זה מונע ממנה להתמודד באופן מוצלח עם התחרות. שווי החברה הצטמק מאז תחילת השנה ביותר מחצי, והיא נסחרת היום לפי 25 מיליארד דולר.