עוד נפגעת מהמשבר העולמי: ענקית ההשקיה נטפים עומדת בפני פיטורים של כ-150 עובדים - מרביתם מישראל

החברה מסרה כי "מדובר בחברה גלובלית שמושפעת מהמשבר בארצות שונות, ואכן היא בוחנת את צעדיה"

עוד נפגעת מהמשבר העולמי: ענקית ההשקיה נטפים עומדת בפני פיטורים של כ-150 עובדים, מרביתם מישראל, חלקם עשויים להיות גם בני הקיבוצים הנמצאים בגרעין השליטה של החברה.

נטפים נמצאית בבעלות הקיבוצים מגל, חצרים, יפתח וקרנות ההשקעה מרקסטון וטנא. החברה פעילה בלמעלה מ-100 מדינות בעולם כולל הודו וסין ומעסיקה כ-2500 עובדים.

על-פי הערכות, החברה נפגעה בין השאר ממשבר האשראי העולמי שהקפיא חלק מהפרויקטים שתוכננו, וביטל אחרים לאחר שזמינות הכסף להשקעה בחקלאות בסיסית הצטמצמה.

החברה מסרה כי "מדובר בחברה גלובלית שמושפעת מהמשבר בארצות שונות ואכן היא בוחנת את צעדיה". בימים אלה מתגבשת תוכנית הקיצוצים של החברה שעשויה לכלול גם הפסקת פרויקטים והקטנת פעילות בחלק מהמדינות.

מדובר בחוליה נוספת בשרשרת ההולכת ומתארכת של חברות תעשיתיות שהחלו לפטר בצורה מסיבית בעקבות המשבר. גיבור ספורט אקטיב וור שבקרית שמונה- נאלצה לא להסתפק בפיטורי 150העובדים דבר שתוכנן במאי האחרון אלא, כפי שנכתב לראשונה ב"גלובס" - לצאת בגל קיצוצים נוסף של כ100 עובדים.

מפעל צמיגי אליאנס בחדרה פיטר כ-200 עובדים וקודאק פיטרה 150 עובדים והעבירה קו יצור לסין. בנוסף לכך ישנם גלי פיטורים במפעלים קטנים יותר וצמצום כללי גובר בשעות נוספות, בציוד משרדי, בפעילויות רווחה ונופש לעובדים במרבית מפעלי התעשיה.