רבוע כחול משיקה פיילוט להעברת הסדרנות במדפים לידיה

לאחר ששופרסל נקטה מהלך דומה, רבוע כחול שלחה הודעה לספקים - לפיה הפיילוט יחל בינואר על 10 סניפי מגה בעיר

זמן קצר אחרי ששופרסל הודיעה לספקים על כוונתה ליטול מהם את מלאכת הסדרנות, עושה גם רשת רבוע כחול צעדים מעשיים לקראת העברת מלאכת הסדרנות לידיה.

ל"גלובס" נודע כי הרשת שלחה בימים האחרונים הודעה לספקים, לפיה בכוונתה לפתוח בינואר 2009 בפיילוט שבמסגרתו היא תבצע את עבודת הסדרנות ב-10 מסניפי מגה בעיר. מדובר ב-5 סניפים שבאזור רמת-גן, ו-5 סניפים נוספים באזור חיפה.

במועד שנקבע תועבר כל מלאכת הסדרנות, הן של הספקים הקטנים והן של הספקים הגדולים, לידי הרשת, להוציא את סדרנות מוצרי החלב.

במסגרת ראיון שהעניק מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, ל"גלובס" באחרונה, הוא הצהיר כי בכוונתו להעביר את מלאכת הסדרנות לידי הרשת. לדבריו, בעולם הרשתות עושות את תהליך הסדרנות בעצמן, ואך טבעי שגם הרשתות בישראל יבצעו את עבודת הסדרנות בעצמן.

עם זאת, ברבוע כחול מבקשים להפיק לקחים מהפיילוט, וכפי הנראה הרשת לא תלך להעברה כוללת של הסדרנות לפני המחצית השנייה של שנת 2009.

אמש (ד') מסר מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז, ל"גלובס" כי רשת שופרסל תקלוט מאות עובדים לעבודת הסדרנות בסניפים, כאשר חלקם יגויסו ממאגר הסדרנים המועסקים היום על-ידי הספקים. רוזנהויז הוסיף כי המעבר לביצוע סדרנות המדפים בידי שופרסל יבוצע בבת אחת, וזאת להוציא את סדרני החלב. לדבריו, "מדובר בעובדים שיעברו לעבוד בחברה גדולה אשר יש לה הסכמים קיבוציים".

יש לציין כי ברשתות השיווק המובילות בעולם, מלאכת הסדרנות נעשית על-ידי הרשתות ולא הספקים.

יצויין כי אחרונה פנה איגוד יצרני המזון בהתאחדות התעשיינים לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, והביע את חששו מהעברת מלאכת הסדרנות לשופרסל. בפנייתו לממונה טען האיגוד כי הוא עוקב בדאגה אחר שופרסל, וכי העברת הסדרנות תפגע בספקים ובצרכנים. האיגוד מציין כי שופרסל היא בעלת כוח ממשי, במיוחד לאחר רכישת קלאבמרקט, וכי יש להמשיך את ההסדר כפי שהיה עד כה.