זמן מצוין לפגיעה בעובדים: אמפא מוצרי צריכה הודיעה לעובדיה - חוזים אישיים או שנסגור את החברה

לטענת המנכ"ל שחר מלאכי, הדרישה כלפי העובדים נובעת בפועל מדרישתה של חברת "קריסטל" שבבעלות משה ממרוד, הלקוחה המרכזית של החברה

כנראה שבזמן משבר כלכלי אפשר לנהוג בעובדים בצורה קצת יותר קשה מהרגיל: חברת אמפא מוצרי צריכה, המספקת שירותי אחריות למוצרי חשמל עבור 1.5 מיליון בתי אב בישראל, נאלצה להודיע לעובדיה כי אם לא יסכימו לעבור מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים, ההנהלה תסגור כליל את פעילות החברה ותפטר את כל עובדיה.

לטענת המנכ"ל שחר מלאכי, הדרישה כלפי העובדים נובעת בפועל מדרישתה של חברת "קריסטל" שבבעלות משה ממרוד, הלקוחה המרכזית של החברה. קריסטל הפעילה לאחרונה זכות סירוב על עסקה למכירת חלקה של קבוצת אמפא (50%) בחברת אמפא מוצרי צריכה לידי איש העסקים אלי טילס, והודיעה על כוונתה לרכוש בעצמה את החברה לרבות החלק שנמצא בשליטת חברת נחושתן, שבבעלות לוי קושניר. ככל הנראה, יחבור אל קריסטל בעסקה גורם נוסף.

על פי מלאכי, התנאי שהציבה קריסטל היה חד משמעי מעבר העובדים לחוזים אישיים. לדבריו, הצורך בשיתוף פעולה עם קריסטל הכרחי, בשל העובדה כי מרבית פעילות החברה מיועדת למוצריה של קריסטל. במלים אחרות, אם אין עסקה עם קריסטל, פעילות החברה מגיעה לקיצה ויחד איתה העובדים.

לטענתו, כ-280 עובדים כבר הודיעו על הסכמתם למהלך, אולם כ-70 עובדים נוספים מתנגדים לכך. "אנו מקווים ששאר העובדים שטרם הסכימו לכך יתעשתו במהרה על מנת שלא נצטרך להגיע למצב בו הסכם המכירה מתבטל ואנו נאלץ לסגור את החברה, על כל המשתמע מכך", אמר מלאכי.

ואולם, אנשי ועד העובדים בחברה מציירים תמונה אחרת: "אף עובד לא הסכים לכך ואנחנו מנהלים כעת מו"מ עם ההנהלה בגיבוי ההסתדרות. אנחנו דווקא הסכמנו להפחתה בשכר ולקיצוץ בהטבות שונות כך שנחסוך לחברה 6-7 מיליון שקל בשנה, אבל נאמר לנו שקריסטל לא מסכימים. הם רוצים רק חוזים אישיים".

אמפא מוצרי צריכה נחשבת לחברה הגדולה ביותר בארץ בתחום האחריות למוצרי חשמל. על פי נתוני החברה, בכל שנה היא מבצעת תיקונים לכ-550 אלף בתי אב בישראל, כאשר בכל יום נתון מתקבלות במוקד שלה אלפי פניות מצד לקוחות. בחברה מסרו היום כי "במידה שקריסטל תרכוש את פעילות החברה כפי שהוסכם, קריסטל תמשיך להעניק את כל השירותים למחזיקי תעודות האחריות והביטוחים של תדיראן-אמפא, כפי שהיה בעבר".