קבוצת הראל סוגרת את אגף האשראי הצרכני ועוצרת פיתוח מוצרי אשראי צרכני חדשים

תעביר את הפעילויות בתחום להראל חברה לביטוח ותמכור את המוצרים הקיימים רק ללקוחות הקבוצה

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, סוגרת את אגף האשראי הצרכני שהקימה בתחילת 2006, ומעבירה את הפעילויות בתחום להראל חברה לביטוח - כך נודע ל"גלובס". כן בכוונתה לעצור פיתוח מוצרי אשראי צרכני, ולהתמקד במכירת שני המוצרים הקיימים רק ללקוחותיה.

עם פרישת יואל נוה, ראש אגף האשראי הצרכני בקבוצה מאז הקמתו, שעוזב לתפקיד מנכ"ל בנק הדואר, הוחלט בהנהלת הקבוצה על רה-ארגון באשראי הצרכני. במסגרת זו תמוזג פעילות כרטיסי האשראי של החברה - "הראל Relax", שהושקה בינואר השנה, תחת סמנכ"ל השיווק בהראל ביטוח, אבי צימרמן. צימרמן יקבל את מערך השיווק והמכירות של כרטיס האשראי שמשותפים להראל ולחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל. עד כה הנפיקה הראל כ-5,000-6,000 כרטיסי רילקס, רובם המכריע ללקוחות קיימים של הקבוצה.

פעילות האשראי הצרכני השנייה של הקבוצה, מתן הלוואות לעמיתים נגד ערכי פדיון של קופות הגמל ופוליסות ביטוחי המנהלים, תועבר לטיפולו של רונן אגסי, סמנכ"ל הכספים של הראל ביטוח. מדובר בפעילות שקיימת כבר שנים בהראל וביתר חברות הביטוח, ומורחבת בתקופה האחרונה על רקע רכישות קופות הגמל מהבנקים, שהגדילו את מאגר הלקוחות בחברה מחד, ולקראת החלת הניוד החופשי מאידך, במטרה לסייע במאמצי שימור הלקוחות בביטוח וגמל.

בעקבות זאת יוצא תחום האשראי מתחום אחריותו של מוקי אברמוביץ, משנה למנכ"ל קבוצת הראל השקעות, מרכז פעילות הקבוצה בחו"ל. בכיר בקבוצה: "לא מדובר ב'אחורה פנה' בתחום האשראי הצרכני, אלא ברצון לקדם את הפעילות מול פעילות הביטוח כדי לנצל את הסינרגיה בין האשראי לביטוח, תוך התרכזות בלקוחות הקבוצה וברצון לקדם את הביטוח בתחום האלמנטרי ובתחום החיסכון לטווח ארוך".

לפי גורמים בהראל, ביטול אגף האשראי הצרכני העצמאי, והעברת פעילויותיו לחברת הביטוח הראל, יסייעו בהסרת מגבלות רגולטוריות שהקשו על פעילות מחוץ לפעילות הביטוח, והגבילו את חלקם של גופים מוסדיים כמקורות אשראי ולמאגרי מידע - שני נדבכים מרכזיים בפעילות אשראי ואשראי צרכני בפרט.

בינואר 2006 הודיעה קבוצת הראל על שינוי מבני בחברה, במסגרתו הוקם אגף אשראי צרכני ייעודי תחת זרוע הפיננסים של הקבוצה. בעת קיומו השיק האגף רק מוצר חדש אחד - כרטיס האשראי המתגלגל המשותף עם ויזה כאל, שעל הכוונה להשיקו דווח לראשונה במאי 2007. עם השקת הכרטיס, בסוף ינואר האחרון - ועוד קודם למשבר החמור שפקד את כלכלות ישראל והעולם - דווח כי היעדים למיזם כוללים הגעה ל-50,000 לקוחות בתוך שנה וחצי.