אריאב: תוכנית הפחתת המסים תימשך כמתוכנן

לפני שבוע פורסם כי באוצר שוקל את הפסקת התוכנית עקב ההאטה הצפויה והירידה המשמעותית בגביית המס ובאוצר מיהרו להכחיש בתוקף את הפרסומים

"נמשיך ליישם את תוכנית הפחתת המיסוי כמתוכנן". כך אמר היום (ה') מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בכנס של הבורסה לניירות ערך בדימונה שנערך לאור בחירתה של כי"ל לחברת מופת בורסאית.

לדבריו, למרות הירידה הצפויה בגביית המס ב-2009 בשל ההאטה, הגירעון יתפקד כ'מייצב אוטומטי': המסים יירדו, ההוצאה הממשלתית אף יגדלו - וההפרש הוצאות-הכנסות יגדל. לדבריו, הגדלת הגירעון ל-2% לפחות, היא תרחיש שאליו האוצר כבר ערוך.

התוכנית להפחתת המס הישיר נכנסה לתוקף ב-2006, ואמורה להסתיים ב-2010.

השלב הבא שלה צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2009. לפני שבוע פורסם כי באוצר שוקל את הפסקת התוכנית עקב ההאטה הצפויה והירידה המשמעותית בגביית המס, ובאוצר מיהרו להכחיש בתוקף את הפרסומים.

בכיר באוצר אמר ל"גלובס" כי "אלו פרסומים שקריים והזויים בכל הרמות. כלכלית, זה לא נכון לעצור את הפחתה במס שכן ביטול כזה פירושו בפועל העלאת המיסוי, דווקא בתקופה של האטה חריפה ומשבר כלכלי בעולם. במובן הסמלי, ביטול כזה פוגע באמינות המשק ומשדר פאניקה ומצוקה שאינן קיימות. אופרטיבית מדובר בחוק, ובמצב הנוכחי אין אפשרות לשנות חוק בהיקף כזה כיום". האמירה של אריאב היום התקבלה בברכה בקרב הארגונים הכלכליים.