יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב: אנו פגיעים להתקפות טרור בתקופת המעבר בין בוש לאובמה

בראיון לוושינגטון טיימס אמר מאלן: "כאשר בודקים את מספר התקריות שאירעו שלושה, ארבעה חודשים לפני השבעת נשיא חדש (ב-20 בינואר), ו-12 חודשים לאחר ההשבעה, כבר משנות ה-50, די מדהים לראות את מספר התקריות המשמעותיות שאירעו במסגרת זמן זו"

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב (מקביל לרמטכ"ל בישראל), אדמיראל מייקל מאלן, אומר שארה"ב פגיעה להתקפות או לתקריות אחרות בתקופת המעבר בין נשיאות ג'ורג' בוש לנשיאות ברק אובמה וכי הצבא ערוך להגיב על כל התקפה.

בראיון לוושינגטון טיימס אמר מאלן: "כאשר בודקים את מספר התקריות שאירעו שלושה, ארבעה חודשים לפני השבעת נשיא חדש (ב-20 בינואר), ו-12 חודשים לאחר ההשבעה, כבר משנות ה-50, די מדהים לראות את מספר התקריות המשמעותיות שאירעו במסגרת זמן זו". הוא ציין, שהתנאים הגלובליים הנוכחיים מחריפים סכנה של התקפה או פיגוע נגד ארה"ב, במיוחד המלחמות בעיראק ובאפגניסטאן.

החשש מפני התקפה בתקופת המעבר אינו חדש, אך העובדה שהמפקד הבכיר ביותר במערכת הצבאית האמריקנית (אחרי הנשיא) מוצא לנכון לתת פומבי לאפשרות כזו חודשיים וחצי לפני השבעת אובמה מצביעה על מידת הדאגה בממשל היוצא. התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001 ארעו כשמונה חודשים לאחר השבעתו של בוש. לפי דיווחים מאותה תקופה, הוזהר הנשיא כמה שבועות לפני הפיגועים שקיימת אפשרות ממשית להתקפה גדולה של אל קעאדה בארה"ב אך הוא בחר לא לעשות דבר. נראה שמאז הפנים ממשל את הלקחים.

בראיון אמר מאלן, כי ההכנות שעשה באחרונה הפנטגון לקראת העברה תקינה של מוסרות הממשל לנשיא חדש מכוונות למניעת כל התקפה, ואם התקפה כן תצא אל הפועל, לתגובה הולמת. לדבריו, על רקע העובדה שהתקופה הנוכחית היא תקופה של פגיעות, נמצאת בעבודה כבר חודשים קבוצה מיוחדת של הפנטגון להעברת המושכות לצוות הביטחוני-צבאי של אובמה.

הוא ציין, כי אנשי אובמה צפויים להתייצב במשרד ההגנה "מהר מאוד". הבוקר קיבל אובמה, בפעם הראשונה, את התדרוך המודיעיני המיוחד, שכל נשיא מקבל כל יום, בשעות הבוקר, בדרך כלל באופן אישי מראש סוכנת הביון המרכזית או היועץ לביטחון לאומי.

בוושינגטון רווחות הערכות, שאובמה יבקש משר ההגנה הנוכחי, רוברט גייטס, להישאר בתפקידו לפחות בטווח הקצר, כשנה. הנשיא הנבחר עסוק למעלה מראש בבחירת אנשי המפתח בצוותו ובבחירת שר אוצר, שבה הוא ראה קדימות ראשונה במעלה. גייטס נחשב כאחד המינויים המוצלחים ביותר של בוש והשארתו בתפקיד תעלה בקנה אחד עם הצהרת אובמה שהמינויים בממשלו ייעשו על סמך כישורים, לא השתייכות פלגתית.

הניחושים מי יהיה שר הגנה הבא מתמקדים בסנטור צ'אק הייגל, רפובליקן מנברסקה וידיד של אובמה, שמתחח ביקורת חריפה על התנהלות הלוחמה בטרור של ממשל בוש, וריצ'רקרד דאנזיג, שר הימיה לשעבר ויועץ של אובמה.