יותר יותר חברות נדל"ן מבטלות עסקאות שנחתמו בימי השגשוג

מרבית החברות הישראליות מקפיאות כעת פרויקטים קיימים ועוד יותר מכך יציאה לדרך של פרויקטים חדשים, ומשכך, המיזם המשותף של אדמה ואורתם סהר אינו רלוונטי לאור השוק הבעייתי הנוכחי במזרח אירופה

בשל המשבר הפיננסי יותר ויותר חברות ציבוריות מתחילות לדווח על הסכמים ופרויקטים נדל"ניים שמבוטלים בשל מצוקת מזומנים או חוסר כדאיות. היום (א') למשל, הודיעו אורתם-סהר ואדמה הולדינג על כוונתם להשהות את המיזם המשותף ברומניה עליו חתמו רק בסוף יולי.

ל"גלובס" נודע כי מרבית החברות הישראליות מקפיאות כעת פרויקטים קיימים ועוד יותר מכך יציאה לדרך של פרויקטים חדשים, ומשכך, המיזם המשותף של אדמה ואורתם סהר אינו רלוונטי לאור השוק הבעייתי הנוכחי במזרח אירופה.

כדי להתמודד עם מחנק הנזילות, לפני כחודש וחצי הודיעו אלרן נדל"ן שבשליטת דורי וגדי דנקנר (40%) וי.רשי (30%) שבבעלות ירון רוקמן, יואב קפלן ורון עתיר, והיזמים שלום זינגר ואברהם גולדפינגר כי חתמו על מזכר עקרונות מותנה ובלתי מחייב, עם קרן השקעות בינלאומית, שתיכנס כבעלת מניות בחברת בזיליקה.

מדובר בחברה קפריסאית המאגדת את פעילות הנדל"ן של שתי החברות ושל השותפים המייסדים (30%) ברוסיה.

בזיליקה התכוונה להקצות לקרן מניות רגילות שיהוו כ-20% מהונה המונפק, תמורת 14.4 מיליון דולר. בסוף השבוע הודיעה אלדן נדל"ן כי ביום שישי האחרון תחלוף התקופה שנקבעה במסגרת מזכר העקרונות לחתימה על הסכמים סופיים "בלי שהסכמים כאמור נחתמו, והצדדים לא האריכו מועד זה".

קלוזינג לא פשוט

במהלך השבוע האחרון הודיעה גם מדיפאואר אוברסיז, חברה קפריסאית בורסאית שבשליטת משה גביש (נציב מס הכנסה לשעבר) ואבי גולדברג, כי קיבלה הודעה משותפתה למיזם בשבדיה, חברת אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים , "לפיה לאור ההתפתחויות בשווקי ההון והנדל"ן בעולם התקבלה החלטה להתמקד באיתור השקעות בשווקי נדל"ן במדינות אחרות ולא בשבדיה".

גם הקלוזינג של עסקאות אינו פשוט בימים אלה. היום הודיעו בוימלגרין קפיטל (25%) ואזורים (75%) כי תוקף העסקה למכירת מחצית הזכויות בחמישה מבתי המלון שבבעלות החברות ופתיחת חברה משותפת יוארך שוב, וכי "בימים אלו הסתיים המועד האחרון שנקבע לקיום התנאים המוקדמים להשלמת העסקה, וכי טרם נתמלאו כל התנאים שנקבעו להשלמתה.

"הצדדים לעסקה הסכימו להארכת התקופה להשלמת העסקה ולמילוי התנאים המוקדמים שנקבעו בה, עד ליום 30 בנובמבר 2008, וזאת לשם השלמתה".