אין תלונות לאנשי החליפות

המנכ"לים והיו"רים בפרמיירליג חוגגים משכורות שגבוהות לעתים ממיליון ליש"ט בשנה. וגם בקבוצות קטנות כבלקבורן אפשר להגיע לכ-300 אלף ליש"ט. ומעל כולם? פיטר קניון מצ'לסי, עם שכר של כ-2 מיליון ליש"ט

לאחרונה העלה ראש העיר של לונדון, בוריס ג'ונסון, בקשה מקבוצות הכדורגל בבירה האנגלית לעלות את שכר המינימום שאותו הן משלמות לעובדיהן הזוטרים, שעומד על כ-5.5 ליש"ט לשעה. מדובר על אנשי אחזקה בעיקר, דוגמת מוכרי תוכניות למשחקים, מנקים ומוכרי מזון שמועסקים על ידי המועדון. ג'ונסון טען כי אף אדם לא יכול לחיות בלונדון עם משכורת שנמוכה מ-7.3 ליש"ט בשעה.

למרות זאת, מסתבר שלהיות עובד בכיר במועדון כדורגל זו דווקא עסקה לא רעה. כך למשל שכרו של מנכ"ל צ'לסי, פיטר קניון, עומד על כ-2 מיליון ליש"ט בעונה - הגבוה ביותר בפרמיירליג. מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד, דייויד גיל, מרוויח קרוב ל-1.5 מיליון ליש"ט, בעוד ריק פרי, יו"ר ליברפול מקבל כ-1.2 מיליון ליש"ט. דניאל לוי, יו"ר טוטנהאם, משתכר כ-950 אלף ליש"ט בשנה.

גם בקבוצות הקטנות יותר, נהנים היו"רים ממשכורות שנתיות גבוהות בהרבה מהממוצע במשק האנגלי: ג'רמי פיס מווסט ברומיץ' מרוויח 305 אלף ליש"ט, אלן דאקוורת' מבולטון מקבל 417 אלף ליש"ט, וג'ון וויליאמס מבלקבורן מסיים עונה עם עוד 287 אלף ליש"ט בבנק.

שכרו של מנכ"ל הפרמיירליג, ריצ'ארד סקאדמור, עומד על 1.2 מיליון ליש"ט בעונה. עם זאת, מדובר בשכר בסיס בלבד. סקאדמור זכה לבונוס של כ-500 אלף ליש"ט אחרי שהצליח למכור את זכויות השידור של הליגה ב-2.7 מיליארד ליש"ט ל-3 שנים. בראיין ברוויק, שיסיים השנה את תפקידו כיו"ר ההתאחדות, לוקח כל שנה הביתה כ-650 אלף ליש"ט.