טמרס של זבלודוביץ' תקים בניין משרדים ירוק להיי-טק ביקנעם

גורמים בשוק מעריכים, כי עלות בניית בניין ירוק בהיקפים שמתכננת טמרס, צפויה להסתכם ב-100 מיליון שקל

חברת טמרס נדל"ן, שבבעלות המיליארדר היהודי-פיני פויו זבלודוביץ', תבנה את בניין ההיי-טק השלישי בפארק שער יקנעם כבניין ירוק, כך נודע ל"גלובס". גורמים בשוק מעריכים, כי עלות בניית בניין ירוק בהיקפים שמתכננת טמרס, צפויה להסתכם ב-100 מיליון שקל.

בניין ההיי-טק הירוק ייקרא "בית שלמה" על שם אביו של זבלודוביץ', שהיה ממקימיה של חברת סולתם ביקנעם. הבניין יכלול 15 אלף מ"ר משרדים על פני שבע קומות ו-15 אלף מ"ר חניונים בשלושה מפלסים. הבניין, שאכלוסו צפוי בתחילת שנת 2010, מצטרף לשני בניינים קיימים שהקימה החברה בפארק.

מאפייניו הירוקים של הבניין יכללו בידוד תרמי מעבר לנדרש בתקן ישראלי 1045 (המגדיר את הדרישות המינימאליות לבידוד תרמי של רכיבי המעטפת החיצונית בבניין, בין היתר להגדלת החיסכון באנרגיה) וכן מערכת מיזוג חסכונית, חסכון במים על ידי התקנת "חסכמים" ואגירת מי עיבוי, הבטחת שטח חלונות גדול מהנדרש בחוק ליצירת תאורה טבעית מקסימאלית, הבטחת מפלסי רעש נמוכים, אוורור טבעי, תכנון המאפשר הפרדה למיחזור ושימוש חוזר בפסולת הבנייה.

גורמים בשוק מעריכים, כי התכנון הירוק של הבניין צפוי לייקר את עלויות הבנייה ב-5% עד 10%. בטמרס נדל"ן סירבו להתייחס לנושא העלויות, אבל אמרו כי גם הבניינים העתידיים בפארק ייבנו בשיטת הבנייה הירוקה והוסיפו ש"הבנייה הירוקה משתלמת כלכלית גם לנו וגם לשוכרים שיחסכו בהוצאות שונות כמו חשמל ומיזוג. אנחנו בטוחים כי החזון שלנו לתרום לאיכות הסביבה מקדים את הרגולציה העתידית".

תפוסה מלאה

פארק שער יקנעם של טמרס נדל"ן משתרע על פני 60 דונם וכולל יותר מ-50 אלף מ"ר משרדים שמושכרים בתפוסה מלאה לחברות היי-טק וביו-טק, כולל דיוון אימג'ינג, סינרון, מלנוקס, ארד טכנולוגיות, גליל מדיקל, וישיי, סטארלינג וסולתם.

בנוסף מחזיקה טמרס נדל"ן גם בפארק שער כרמל שבטירת כרמל. טמרס מלונאות מחזיקה ומנהלת את מלונות דניאל בהרצליה ובים המלח ועסקי הקבוצה מנוהלים בישראל תחת מטה טמרס קפיטל בניהולה של יודפת הראל.

מנכ"ל טמרס נדל"ן, קובי בן יעקב, אמר כי "בניית בית שלמה והרחבת הפארק ביקנעם מתבקשת לאור הביקוש הרב לשטחים להשכרה בפארק שלנו, ולאור העובדה שהעיר נמצאת באזור פיתוח א' המאפשר הטבות רבות לחברות שיגיעו ליקנעם. גם כביש 6 שיגיע ב-2009 ליקנעם יציב את העיר במיקום אסטרטגי שיביא חברות היי-טק נוספות שירצו ליהנות מנגישות תחבורתית ומנגישות לכוח אדם בתחומי ההיי-טק". *