מסימני ההאטה בסין: היקף היצוא האט לקצב גידול של 19.2% באוקטובר

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] העודף המסחרי עלה לשיא של 35.2 מיליארד דולר ; הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין הודיעה כי מדד המחירים לצרכן עלה בקצב שנתי של 4% בחודש אוקטובר

היקף היצוא מסין הצטמצם באוקטובר לקצב גידול של 19.2% בהשוואה ל-21.5% בספטמבר. כך מסר משרד המסחר של סין. העודף המסחרי התרחב לשיא של 35.2 מיליארד דולר בשל ירידה ביבוא.

הצמיחה של הכלכלה הסינית, התורמת העיקרית לצמיחה העולמית, מאטה זה חמישה חודשים ברציפות לקצב צמיחה שנתי של 9% ברבעון שהסתיים ב-30 לספטמבר. סין הודיעה בתחילת השבוע (א') על תוכנית סיוע בגובה 586 מיליארד דולר, כחלק מהמהלכים השונים לעידוד הכלכלה הסינית ועל רקע ההאטה בצמיחה של ארה"ב, אירופה ויפן,

מוקדם יותר היום, הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין הודיעה כי מדד המחירים לצרכן עלה בקצב שנתי של 4% בחודש אוקטובר, האטה משמעותית מקצב עליית מחירים של 4.6% בספטמבר. תחזיות האנליסטים עמדו על קצב עליית מחירים של 4.2%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין.

ההאטה הנמשכת בקצב האינפלציה מעידה על התקררות הצמיחה הכלכלית, ועל הקשיים איתם מתמודדים הסינים לנוכח הירידה המשמעותית בצריכה בארה"ב - יעד היצוא העיקרי של סין.

במהלך החודשיים האחרונים הוריד הבנק המרכזי של סין את שיעור הריבית במשק כבר 3 פעמים והיא עומדת כעת על 6.66%. הנתונים שפורסמו היום מחזקים את האפשרות שהבנק המרכזי ימשיך במדיניות המוניטרית המקלה לשם עידוד השווקים.

הדולר מתחזק כעת ב-0.01% ל-6.8249 יואן לדולר [לאתר המט"ח]. מדד שנחאי המשולב מציג כעת ירידות קלות לאחר שאתמול זינק ביותר מ-7%.