בריטיש טלקום תפטר 10,000 עובדים בגלל ירידה ברווחים

ההודעה על הפיטורים יצאה במקביל לפרסום דו"ח הרווח לפני מס, שצנח ב-11% בשלושת החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר

ענקית התקשורת בריטיש טלקום (סימול: BT) הגדילה היום (ה') את מספר מחוסרי התעסוקה בבריטניה, לאחר שאישרה כי תצמצם את מצבת כוח האדם שלה ותפטר 10,000 עובדים, במקביל לפרסום הדו"ח על ירידה ברווח ברבעון הפיסקלי השני.

המנכ"ל החדש, איאן ליווינגסטון, אישר כי 4,000 עובדים המועסקים ישירות בבריטיש טלקום יאבדו את עבודתם בשנת הכספים הנוכחית, שתסתיים במארס 2009, וכי בנוסף לכך יפוטרו גם 6,000 עובדי קבלן ועובדים שמועסקים באמצעות צד שלישי. ליווינגסטון אמר שסבב הפיטורים הנוכחי הוא השלב הראשון בתוכנית לצמצום מצבת כוח האדם של החברה ברחבי העולם, היקפה הנוכחי הוא 150-160 אלף עובדים.

ההודעה על הפיטורים יצאה במקביל לפרסום דו"ח הרווח לפני מס, שצנח ב-11% בשלושת החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר, ושבהם רשמה BT גלובל סרוויסס, מנוע הצמיחה של החברה בשנים האחרונות, ביצועים גרועים.

"רווחי BT גלובל סרוויסס פשוט אינם טובים מספיק, ואנחנו נוקטים צעדים תקיפים כדי לפתור את הבעיה", אמר ליווינגסטון.

הרווח לפני ריבית, מס פחת ובלאי ב-BT גלובל סרוויסס צנח ברבעון הפיסקלי השני ב-36% ל-119 מיליון ליש"ט, בגלל היחלשות הביקוש בבריטניה, וכן מכיוון שהחברה לא הצליחה לבצע במהירות את צעדי החיסכון המתוכננים בחטיבה.

האניף ללאני, לשעבר מנהל הכספים של החברה, מונה בחודש שעבר למנכ"ל גלובל סרוויסס, כדי להאיץ את תוכנית קיצוץ העלויות בחטיבה, שעליה הוטלה האשמה לאזהרת הרווח שפרסמה בריטיש טלקום בתחילת החודש.

הרווח לפני מס, בניכוי עלויות בגין פיטורי העובדים, נפל ב-11% ל-590 מיליון ליש"ט, על הכנסות של 5.3 מיליארד ליש"ט - עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל בשנת הכספים הקודמת.

כמו כן, הודיעה החברה על שינויים בתוכנית הפנסיה, שיתרותיה צנחו ב-1.4 מיליארד ליש"ט בששת החודשים הראשונים של השנה, ביניהם הגדלה של הפרשת העובד לקרן הפנסיה. ליווינגסטון אמר שהשינויים יאפשרו חיסכון שנתי של כ-100 מיליון ליש"ט.