נסרדישי הורה להגדיל את אפשרויות פריסת התשלומים לחייבי מס

על-פי ההנחיות - חייבים יוכלו לשלם את חובם ב-30 תשלומים, בסכומים של החל מ-500 אלף שקל ; רשות המסים נערכת לירידה של 30 מיליארד שקל בגביית המס

על רקע המשבר הכלכלי הנחה מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, את מנהלי משרדי השומה, המע"מ והמקרקעין להגדיל משמעותית את אפשרויות פריסת תשלומים לחייבים, כך נודע ל"גלובס". על-פי ההנחיה, חייבים יוכלו לשלם את חובם ב-30 תשלומים, בסכומים של החל מ-500 אלף שקל. עד כה, הפריסה המקסימלית היתה 24 תשלומים לסכומים של מיליון שקל ומעלה.

כמו כן, באשר לתשלומי מקדמות נסרדישי הגדיל את סמכויותיהם של מנהלי המשרדים לאפשר 12 תשלומים במקום 8, לגבי סכום העולה על מיליון שקל. נסרדישי גם הוציא הנחיה המאפשרת תשלום דו-חודשי של מע"מ לעסקים שמחזורם עד 1.5 מיליון שקל.

כפי שדווח ב"גלובס", באוצר מתכוונים לעבור למע"מ על בסיס מזומן. המלצה זו, שניתנה בזמנו על-ידי ועדה בראשות סמנכ"ל גבייה ברשות המסים, זאב פורת, קיבלה את אישור האוצר. ההערכה היא כי הדבר יפחית את התמריץ לשימוש בחשבוניות פיקטיביות, אם כי נושא זה טופל בהרחבה על-ידי ועדה בראשות סמנכ"ל בכיר ברשות, בועז סופר.

עוד נודע כי ברשות המסים מתנגדים לרעיון נוסף שהועלה - הנהגת מע"מ דיפרנציאלי, הנחשב למע"מ שוויוני יותר. לדברי גורמים ברשות, במדינות ה-OECD, שם קיים מע"מ דיפרנציאלי, מבכים את המהלך ו"משתוקקים לעבור למע"מ אחיד".

ירידה בגבייה?

עוד נודע כי בימים האחרונים נערך הצוות שמינה נסרדישי להתמודדות עם המשבר הכלכלי לתרחיש גרוע במיוחד - מצב שבו ירידת גביית המסים תסתכם בהיקף גדול בהרבה מהצפוי. על פי הצפי, היום מדובר בירידה של 10 מיליארד שקל, כשהתרחיש הגרוע מדבר על 30 מיליארד שקל. יעד הגבייה השנה הוא 190 מיליארד שקל והצפי - ירידה של 4 מיליארד שקל.

במצב של ירידה דרמטית בגביית מסים, אומרים גורמים המקורבים לנושא, לא יהיה מנוס מבחינה מחודשת של שורת הטבות המס ובסופו של דבר מביטול הטבות מס מסוימות, לרבות הקפאת הרפורמה הרב-שנתית במס הכנסה ומס חברות. "המטרה שלנו כעת", אומר אחד הגורמים המשתתפים בדיונים, "היא להזרים כסף למערכת".