מיקרוסופט עוברת לשיווק מקוון: מאפשרת להוריד את התוכנות שלה ישירות למחשב

ענקית התוכנה הודיעה על הקמת החנות המקוונת הראשונה שלה בארה"ב, שממנה יוכלו הגולשים לרכוש ולהוריד את התוכנות מתוצרת החברה ישירות אל מחשביהם

במה שנראה כצעד שעשוי לבשר על סוף עידן הפצת תוכנות מחשב באמצעות תקליטורים, הודיעה ענקית התוכנה מיקרוסופט על הקמת החנות המקוונת הראשונה שלה בארה"ב, שממנה יוכלו הגולשים לרכוש ולהוריד את התוכנות מתוצרת החברה ישירות אל מחשביהם.

נוסף למוצרי תוכנה יוכלו הגולשים לרכוש בחנות המקוונת גם מוצרי חומרה של מיקרוסופט דוגמת קונסולת המשחק Xbox 360 ונגן קבצי ה-MP3 Zune. למרות חדשנות המהלך, בחרו במיקרוסופט שלא לקדמו ברעש תקשורתי והודעה אודותיו התפרסמה בבלוג של המתכנת הראשי של החברה בלבד.

בהודעה צויין בלקוניות כי מיקרוסופט כבר מפעילה חנויות מקוונות בבריטניה, גרמניה ודרום קוריאה ונכתב כי "עם השקת החנות המקוונת גם לקוחותינו בארה"ב יוכלו ליהנות מרכישה של מוצרי החומרה והתוכנה שלנו באמצעות קטלוג אינטרנטי". כמו-כן נכתב ש"בנוסף לאפשרות של משלוח המוצר הארוז לבית הלקוח, אנו מאפשרים ללקוחותינו להוריד את המוצר ישירות אל מחשבם ולהתקין אותו ללא שהות. התשלום זהה לתשלום עבור המוצר הארוז, אך אינו כרוכך בהמתנה לקבלתו".

מיקרוסופט, שעשתה את הונה משיווק תוכנות מחשב ובראשן סדרת חלונות, נתונה בעת האחרונה תחת לחץ רב מצד מתחרותיה ובראשן גוגל, שמציעה יישומים דומים, אך ללא הצורך ברכישת מוצר כלשהו זאת מאחר ששירותים אלו מאוחסנים על גבי שרתי החברה וזמינים על גבי אתר האינטרנט שלה.

בתגובה ללחצים אלה הודיעה מיקרוסופט כי בקרוב תשיק גירסה מקוונת של חבילת 'אופיס' שתהיה זמינה על גבי הרשת. צעד זה בא בעקבות צעד נוסף של החברה אל עבר טכנולוגיית ענן המחשוב כאשר בחודש שעבר מסרה החברה כי היא משיקה פלטפורמה מקוונת שתאחסן תוכנות שונות מבית החברה ותכונה Azure.