טבע הודיעה הבוקר לחברת פרוקוגניה ישראל על סיום ההסכם ביניהן

טבע היא לקוח מהותי של פרוקוגניה אשר נכון להיום מהווה את אחד הלקוחות היחידים של החברה ; עם זאת, החברה אינה סבורה כי סיום ההסכם כאמור ישפיע במהלך שנת 2009 באופן מהותי על תזרים המזומנים של החברה ועל מצבת העובדים שלה

חברת טבע הודיעה הבוקר לחברת פרוקוגניה ישראל על סיום ההסכם בין השתיים. פרוקוגניה ציינה בדיווח שפורסם מאוחר יותר כי מדובר בלקוח מהותי של החברה אשר נכון להיום מהווה את אחד הלקוחות היחידים של החברה. עם זאת, החברה אינה סבורה כי סיום ההסכם כאמור ישפיע במהלך שנת 2009 באופן מהותי על תזרים המזומנים של החברה ועל מצבת העובדים שלה. החברה אומרת בדיווח ההבהרה שפרסמה, כי החברה בוחנת את ההשלכות העתידיות הנובעות מסיום הסכם והודיעה כי לאחר שתסיים את בדיקתה, תיתן הבהרות נוספות לדיווח זה במידת הצורך.

נציין כי בסוף ספטמבר דווחה פרוקוגניה על ירידה ל-2 מיליון שקל במחצית השנה לעומת 3.9 מיליון שקל במחצית המקבילה. הירדה היתה כתוצאה מהחלשות בדולר, מסיום ההכרה בהכנסות מהחוזה עם חברת Qiagen ומהזמנה של מספר קטן יותר של בדיקות מהחברה על-ידי טבע, שכאמור היום מדווחת על סיום ההסכם בין השתיים.

פרוקוגניה ישראל נוסדה בשנת 2000. החברה עוסקת בפעילות מחקר, פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים טכנולוגיים המבצעים גליקואנליזה ברמות שונות, המיועדים לשמש לקוחות בעיקר בתחום הביופרמצבטי (כגון חברות לייצור תרופות) וכן לקוחות מתחום מדעי החיים (כגון אוניברסיטאות ומעבדות מחקר פרטיות).

ב-20 בספטמבר 2006 חתמו פרוקוגניה וטבע הסכם לשת"פ בפיתוח תרופות ביוטכנולוגיות זאת כחלק מפעילות הביו-גנריקה החדשה של טבע. במיסגרתו פרוקוגניה תספק לטבע את שירותי ניתוח שיירים סוכריים שלה, כאשר טבע תממן את הפיתוח ותשלם לפרוקוגניה עבור אבני דרך.

חברת פרוקוגניה, שפיתחה שיטה לניתוח וגילוי שיירים סוכריים על חלבונים, חתמה אז על הסכם ראשון לשיתוף פעולה בפיתוח תרופות עם חברת תרופות גדולה. השותפה היתה טבע, שהודיעה באותה הזדמנות על כוונתה להפוך לחברה הגדולה בעולם בתחום הביו-גנריקה, ובהמשך להפוך לאחת החברות המובילות בעולם בתחום התרופות. הטכנולוגיה של פרוקוגניה צפויה לתמוך בה בפיתוח של שתי מולקולות ביו-גנריות ראשונות בשלב הראשון.

החל מיום 1 בינואר, 2003 החלה החברה לספק שירותי מחקר ופיתוח כקבלן משנה לחברה האם, פרוקוגניה (חברה זרה) במסגרת הסכם בין החברה האם לחברה נקבע כי החברה תספק שירותי מחקר ופיתוח בקבלנות משנה לחברה האם בתמורה להחזר כל הוצאותיה בתוספת מרווח בשיעור של 10%. בנוסף, העניקה החברה לחברה האם רשיון להשתמש בטכנולוגיה שפותחה על ידה בתמורה לתמלוגים בשיעור של 7% ממכירת מוצרים שיפותחו על בסיס טכנולוגיה זו.

ביום 6 במרס, 2007 גייסה פרוקגניה ישראל במסגרת הנפקה ראשונה לציבור סך של כ-43 מליון שקל. במסגרת ההנפקה הונפקו 95,586 יחידות, הכוללות 7,168,950 מניות לפי שווי של 4.709 שקל למניה ו- 7,168,950 אופציות לפי שווי של 1.291 שקל לאופציה. מחיר יחידה הינו 450 שקל.

ביום 29 ביולי, 2008 קיבלה החברה הודעה בדבר אי עמידה בכללי השימור על פי תקנון הבורסה מאחר ושווי החזקות הציבור נמוך מ- 5 מליון שקל. מתחילת השנה איבדה המניה כ-77% מערכה. שווי השוק של החברה מסתכם ב-7.7 מיליון שקל.