הייצור התעשייתי בארה"ב עלה באוקטובר ב-1.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%

הפעילות היצרנית בניו יורק ממשיכה להתכווץ: מדד הניו-יורק אמפייר סטייט ירד ל-25.4- נקודות בנובמבר - שיא בשיעור ירידת המדד ; האנליסטים בוול סטריט צפו כי המדד יירד לרמה של 26- נקודות, לעומת 24.6- נקודות באוקטובר ; נתון הייצור התעשייתי לחודש הקודם עודכן כלפי מטה

ב-15:30, שעון ישראל, פירסמה שלוחת הפדרל ריזרב בניו-יורק, את מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש נובמבר, הבודק את הפעילות היצרנית באיזור זה.

המדד ירד בנובמבר לרמה של 25.4- נקודות, מדובר רמה הנמוכה ביותר של מדד זה שהחל להימדד בשנת 2001 וזאת על רקע הצניחה בהזמנות ובמכירות המפעלים. הנתון טוב במקצת ממה שצפו האנליסטים בוול סטריט כי המדד יירד לרמה של 26- נקודות, לעומת 24.6- נקודות באוקטובר. כל קריאת מדד המצויה מתחת לרמת האפס מצביעה על התכווצות בפעילות היצרנית באיזור.

המפעלים מקצצים בתפוקה על רקע צמצום ההלוואות הניתנות להם ע"י הבנקים. גם הירידה בביקושים מעבר לים למוצרי המפעלים האמריקנים מאטים את היצוא האמריקני, שעזר לרפד בעבור היצרניות את הירידה החדה יותר שנרשמה במכירות המקומיות.

הנתון הזה מהווה אינדיקציה לירידת רמת האינפלציה בארה"ב, כאשר מחירי חומרי הגלם ירדו ל-20.5 לאחר שבחודש הקודם עמדו על 31.7 ומדד המחירים שהתקבלו מהתוצרת המוגמרת נפל ל-6 לעומת רמה קודמת שעמדה על 20.7.

ב-16:15 פורסמו נתוני הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר, שזינק ב-1.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. הנתון של חודש ספטמבר שהצביע על קיטון בייצור התעשייתי עודכן כך שלמעשה הקיטון היה חד יותר ממה שפורסם אז. הנתון לחודש ספטמבר עודכן ל-3.7%- לעומת 2.8%- שפורסם. העלייה שנרשמה החודשה האחרון מיוחסת לעלייה בייצור חברות הנפט לאחר שבחודש ספטמבר ירד הייצור בהן על רקע סופות ההוריקן שפקדו את ארה"ב, גם בחודש נובמבר צפויה עלייה בייצור התעשייתי על רקע סיום השביתה בבואינג.

מדד ניצולת הייצור הצביע על עלייה קלה ל-76.4% לעומת צפי לעלייה ל-76.5%. הנתון של החודש הקודם גם הוא עודכן ל-75.5% לעומת 76.4% שפורסם בחודש הקודם.