אורבוטק תפטר 300 עובדים, 100 מתוכם בישראל; רשמה הפסד של 43.1 מיליון דולר ברבעון השלישי

ההפסד העצום - בשל מחיקה חשבונאית בהיקף 43.8 מיליון דולר שהחברה בחרה לבצע לאחר הערכה מחדש של נכסים בלתי מוחשיים במאזן

חברת אורבוטק , המייצרת מערכות בדיקה לקווי ייצור של תעשיות שונות, מאשרת היום את הידיעות על פיטורים בחברה: אורבוטק תפטר 15% מכוח האדם שלה. לאחר המיזוג בינה לבין פוטון דיינמיקס האמריקנית, שהושלם בתחילת אוקטובר, עומדת מציבת כוח-האדם של החברה על כ-2,000 עובדים, ומכאן שמספר המפוטרים יעמוד על כ-300 איש. בחברה הבהירו כי 100 מבין המפוטרים יבואו מקרב עובדי החברה בישראל.

בנוסף, המנהלים בחברה ייאלצו לוותר על 15% ממשכורותיהם. גם העובדים הנותרים יסבלו מקיצוץ בשכר, אך בשיעור מתון יותר. החברה ציינה כי בכוונתה לנקוט מספר פעולות נוספות לחיסכון בהוצאות.

אורבוטק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008, שהסתיים יומיים בלבד לפני השלמת המיזוג עם פוטון. אורבוטק רשמה ברבעון הכנסות בסך 94.8 מיליון דולר, בקצה העליון של ההערכות המוקדמות שפרסמה לפני חודש, אז שיחררה לשוק אזהרת רווח. נזכיר, כי תחזית ההכנסות המקורית של החברה היתה להכנסות של כ-105 מיליון דולר. עם זאת, גם ההכנסות בפועל מהוות גידול ביחס להכנסות של 82.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה בחרה לבצע בדו"חות מחיקה חשבונאית גדולה, בהיקף של 43.8 מיליון דולר, לאחר הערכה מחדש של נכסים בלתי מוחשיים במאזנה. מרבית המחיקה נוגעת לנכסי חברת ההדמייה הרפואית DDD, אותה רכשה אורבוטק בדצמבר האחרון ב-40 מיליון דולר. חלק נוסף מהמחיקה נוגע לחטיבת המעגלים המורכבים (assembled PCB) של אורבוטק, לאחר שהחברה החליטה כי היא יוצאת משוק זה. אורבוטק תמשיך לספק שירות ותמיכה ללקוחותיה הקיימים.

הוצאה חד-פעמית נוספת בדו"חות החברה קשורה לתהליך הארגון מחדש, ולפיצויי פיטורים לעובדים. הוצאות אלה הסתכמו ברבעון ב-3.7 מיליון דולר. החברה הבהירה כי גם ברבעון הרביעי יהיו לה הוצאות הקשורות לתהליך הארגון מחדש.

המחיקות החשבונאיות וההוצאות החד-פעמיות הביאו את אורבוטק לרשום בשורה התחתונה הפסד נקי של 43.1 מיליון דולר, או 1.29 דולר למניה.