ביהמ"ש: עיריית לוד תפצה שוער שסובל מנכות שנגרמה מתחזוקה לקויה של הדשא במגרש

ההחלטה יוצאת דופן מצטרפת לפסיקה תקדימית של המחוזי בנצרת שניתנה השנה, ולפיה בעל מגרש כדורגל אחראי לאיכות ותקינות משטח הדשא - ולפיכך לפציעות שחקנים שנגרמו מתחזוקה לקויה

תלונות של כדורגלנים על תנאי מגרש ירודים הפכו כבר מזמן לפולקלור מקומי, אבל כנראה שאף אחד לא חשב שיבוא יום ומישהו יפצה אותם על הנזקים שנגרמים להם. אף אחד חוץ מבית משפט השלום בתל-אביב, שפסיקה חדשה שלו יכולה לשנות את הגישה של קבוצות כדורגל שמשחקות או מתאמנות במגרשים עם תנאים ירודים. זאת לאחר שהוא חייב את עיריית לוד לשלם פיצוי של 93 אלף שקל לשוער קבוצת הנוער "עירוני לוד", בשל נכות שנגרמה לו בידיו כתוצאה מנפילות חוזרות ונשנות על הקרקע בתיבת החמש.

אגב, ההחלטה יוצאת דופן מצטרפת לפסיקה תקדימית של המחוזי בנצרת שניתנה השנה, ולפיה בעל מגרש כדורגל אחראי לאיכות ותקינות משטח הדשא - ולפיכך לפציעות שחקנים שנגרמו מתחזוקה לקויה.

בתביעה הנוכחית נגד עיריית לוד טען השוער, דביר עומר, שהעירייה התרשלה בתחזוקה הלקויה של האצטדיון שבבעלותה. לדבריו הוא זינק באימונים פעמים רבות ונפל על המגרש, וכתוצאה מכך נגרמו לו שברים בשתי הידיים, שהותירו אותו עם נכות של 20%. העירייה טענה בתגובה שמשחקי ליגת הנוער והאימונים התקיימו במגרשים הסמוכים לאצטדיון העירוני, שאושרו למשחק על-ידי ההתאחדות לכדורגל, והם מתוחזקים כראוי על-ידי קבלן חיצוני.

"לקראת סוף עונת המשחקים לא נותר דשא אלא אדמה חשופה וקשה ברחבה שליד השער, שנעשה בה שימוש מאוד אינטנסיבי במשך כל העונה, ושם השחיקה רבה ביותר", קבעה השופטת, זהבה אגי. "מצב זה יצר סיכון, במיוחד כלפי השוער שנופל נפילות רבות על האדמה הקשה. לא עבודות השיפוץ השנתיות, ולא הטיפול השוטף במגרשים במהלך עונת הליגה, נתנו מענה למצב מסוכן זה".