מיומנו של איש היי-טק: הקרבות היומיומיים שכל יזם צריך להתמודד איתם

מכירים את ההגדרה של "רגשות מעורבים?" יש בחיים מצבים שבהם צריך להסתדר עם מה שיש

מכירים את ההגדרה של "רגשות מעורבים?" משהו כמו: "לראות את חמותכם עפה מצוק עם המרצדס החדשה שלכם?" אני עצמי נטול מרצדס, ולחמותי ממילא לא הייתי משאיל את הרכב שלי, אבל יש בחיים מצבים בהם צריך להסתדר עם מה שיש.

גם בהיי-טק צריך ללמוד לחיות בשלום עם ניגודי אינטרסים, ולדעת להסתדר לאורך זמן עם יחסי שנאה-אהבה שכל-כך מאפיינים את היומיום שלנו. אז הנה תקציר הקרבות מהיום שחלף:

קרב 1: יזם א' נגד יזם ב'

סוג האירוע: מאבק אידיאולוגי

רמת הסכסוך: מקומית

תאור הקרב: יזם א' רוצה לייצר מוצר לשוק הצרכני, בעוד שיזם ב' טוען בלהט שעדיף למכור לארגונים הגדולים. א' מאמין שאפשר למכור מיליון חתיכות בכ-10 דולר כל אחת. ב' מעדיף 20 מכירות גדולות של חצי מיליון דולר האחת.

ציטוטים נבחרים: א': "ומי יישב שנה אצל הלקוחות הגדולים בשביל למכור 2 רישיונות? אתה?"; ב': "אתה דביל? נראה לך שמיליון משתמשים ייכנסו לאתר שלנו, יורידו את התוכנה ועוד ישלמו 9.90 דולר?"

קרב 2: קרן נגד יזם

סוג האירוע: שוד מזוין

רמת הסכסוך: אלים

תאור הקרב: הקרן והיזם במו"מ על השקעה בחברה. נקודת המחלוקת היא שווי החברה. היזם מעריך את החברה בשווי של 8 מיליון דולר, בעוד שהקרן מוכנה לדבר על מקסימום 5.5 מיליון דולר.

ציטוטים נבחרים: היזם: "ה-Term Sheet שלכם זה לא תורה מסיני ועכשיו, אם תסלחו לי, יש לי פגישה בקומה 2 עם החברים שלכם"; הקרן: "5.5 מיליון דולר זה מספר שהכנסנו רק בשביל לסגור. הדעה הרווחת היא שאתה לא שווה יותר מ-4 מיליון דולר".

קרב 3: סמנכ"ל הפיתוח נגד סמנכ"ל המכירות

סוג האירוע: קרבות רחוב

רמת הסכסוך: שכונה

תאור הקרב: אחרי פיילוט לא מוצלח אצל לקוח ענק, התקבלה ההודעה שהחברה הפסידה בפרויקט והחל קרב על האשם במחדל. סמנכ"ל הפיתוח טוען שהמוצר תיפקד מעולה אבל בגלל סמנכ"ל המכירות שהבטיח ללקוח פיצ'ר שלא קיים, הפיילוט נכשל. סמנכ"ל המכירות טוען שהמוצר שהותקן בפיילוט הוא זבל, ומי שתכנן אותו זבל וכולם זבל, חוץ מסמנכ"ל הפיתוח שהוא סתם אידיוט.

ציטוטים נבחרים: סמנכ"ל המכירות: "לזבל הזה אתה קורא מוצר?! זה ג'אווהסטרופה"; סמנכ"ל הפיתוח: "תחזור למכור שעונים לדודי שמש, כמו שעשית לפני ששלומי גייס אותך בגלל שאשתו בפילאטיס עם אשתך".

קרב 4: מנהל הפרויקט נגד התוכניתן

סוג האירוע: ניגודי עניינים

רמת הסכסוך: מסתחבקים ויורים

תיאור הקרב: מנהל הפרויקט קיבל הערכת עבודה מהתוכניתן עבור הזזה של שני שדות בדף הווב, וממנה עולה שהפרויקט לא יוכל להימסר בזמן. המנהל טוען שההערכה שנמסרה לו מנופחת ב-200%, התוכניתן טוען שגם בהערכה השמרנית הזו הוא בקושי עומד.

ציטוטים נבחרים: מנהל הפרויקט: "בחייאת, להזיז שני שדות מסכנים על המסך זה 4 שבועות עבודה? מה אתם עושים שם במו"פ, ממציאים את הדוט נט מחדש?"; התוכניתן: "תגיד, איך עשו אותך מנהל פרויקט? אנחנו מפתחים בג'אווה והגיע הזמן שתדע את זה".

קרב 5: סמנכ"ל הטכנולוגיות נגד הארכיטקט הראשי

סוג האירוע: מלחמת עולם גרעינית

רמת הסכסוך: אלימות ברוטלית

תאור הקרב: צריך להחליט על איזו פלטפורמה ייכתב המוצר החדש. סמנכ"ל הטכנולוגיות דוגל כבר שנים בפלטפורמה של מיקרוסופט, וממולו הארכיטקט והכהן הגדול של Linux, שלא מסכים אפילו לשמוע על מיקרוסופט.

ציטוטים נבחרים: סמנכ"ל הטכנולוגיות: "אתה לא מבין שזה מגדיל את הסיכוי שמיקרוסופט ייקנו אותנו?"; ארכיטקט: "יודע מה? לך תאכל צלחת כוסמת".

ואחר כך עוד אומרים שמשעמם בהיי-טק.